30

Kom hem för ett tag sen, har varit hos Ulrika med Karro för att fixa lite musik! =)  Det gick bra, förutom att jag nös mer idag än igår...  :S  Får inte bli sjuk!  
Ska fixa allt till imorn idag, är så jobbigt att göra det i sista sekunden. Men så lär det ju bli ändå...

Idag är det mina föräldrars bröllopsdag, så lite finare mat står åtminstonde på bordet! 19 år idag! Tänk att det har hållt så länge. Tänk hur bra man måste känna varandra. Helt otroligt, egentligen. Dom har ju dessutom varit tillsammans i snart 40 år. Men självklart är jag bara glad över det, man kan ju bara önska att man själv ska hitta någon som man trivs så bra med =)

Börjar redan känna mig stressad inför att skolan snart börjar! Allt som ska hinnas med innan dess...

Jaja, nu är mitt otroligt oengagerande och tråkiga inlägg slut. Känner inte för att blogga alls idag. Ser det som min plikt. Fy och skam.

Over and out.

Måndag

Den här dagen var dålig. Lite bättre nu men ändå dålig. Hatar dåliga måndagar.

Snart är det iaf nyår, och just nu känner jag mig taggad! Vi får väl se hur de blir på onsdag, oftast aldrig riktigt som man tänkt sig. .    Ska antagligen träffa mina tjejer imorn och fixa musiken till nyår =) Länge sen vi sågs alla tre faktiskt!

Har självklart samma tur som alltid, har åkt på en förkylning. Har nyst minst 150 gånger idag! Jag får inte få feber nu!!!

Nej usch. Måndagar kommer aldrig ha en stor plats i mitt hjärta.

Puss 


Pride and prejudice

I'm back in buisness! Kom hem runt fyra idag och satte mig i sängen för att titta på Stolthet och fördom. Det var andra gången jag såg den, och den var minst lika bra den här gången! Den är så bra så bra så bra så bra! =D Om ni inte har sett den ( den nyaste versionen, med Keira Knightly) så borde ni verkligen göra det! Den är helt underbar! Jag skulle vilja se Försoning också, men självklart har jag inte gjort det eftersom jag alltid är efter med alla filmer... Kan räkna upp minst 100 filmer som alla har sett utom jag =p Som Twilight t.e.x, det är en film som jag vill se! Men oroa er inte, om några år så lär jag väl tillslut se den, och kommer jag förstå vad alla snackar om nu. Ja, sån är jag helt enkelt. =)

Ikväll var det lite snack om att ses några stycken, men verkar inte som det blir så nu... Så därför har jag spikat Shakespear in love! Loven är till för vänner och bra filmer tycker jag ;)


Nu ska jag äta glass!


puss


alright

jusste ja! Inte glömma berätta var det. =)  Till allas stora besvikelse måste jag erkänna att det inte är så intressant som jag har fått det till att låta. Kanske inte ett dugg intressant faktiskt. Men det gör ingenting alls, för jag ska berätta ändå!

Det hände igår. Det var iskallt ute men inomhus i affären var det varmt. Människorna sprang omkring och letade febrilt efter något som endast dom själva visste. Det var trångt, alla knuffade på varandra för att ta sig förbi. Jag ställer mig i kön. Min syster står vid min sida. Så känner jag plötsligt att jag har svårt att andas. Luften runtomkring mig tycks inte räcka till. Alla ska stå och trängas och jag känner mig instängd. Kroppen har inte mycket ork kvar. Det börjar snurra litegrann i mitt huvud. Jag tar mig bort från kön eftresom jag känner att något är fel. Plötsligt så hör jag nästan ingenting. Allt surr runtomkring mig tycks bli dovt, det känns som att jag egentligen inte är där, som att jag drömmer. Det börjar svartna för ögonen. Jag ser ett bord med kläder på som får bli mitt stöd. Jag sätter mig på den, håller händerna runt huvudet och längtar tills det slutar. Smart som jag är böjer jag huvudet för jag vet, att då forsar det blod dit. Till slut så börjar jag klarna till igen.

Ja så gick det till, annandagen som jag nästan svimmade på. Tur att jag hade huvudet på skaft och hjälpsamma personer med mig.  Otur att jag inte åt frukost vilket säkerligen påverkade det som hände.  Och hörrni, hur spännande gjorde jag inte den där lilla incidencen med mitt skriveri? =P


Ikväll ska jag till min kära vän, så vi hörs nog inte förrens imorn!


over and out.


inte glömma

får inte glömma berätta sen, skitläskigt! Eller nja, bara för mig kanske.  Tell you later! puss

Juldagen

Hej igen =)

Har haft en supermysig jul med familjen och släkten! Det blev som det brukar bli: Först jullunch hemma med familjen, Kalla Anka, julklappar som öppnas sedan var det dags att åka till släkten på Lidingö. Vi kom dit tidigare än vad vi brukar till allas glädje och överraskning =D Jag gav guitar hero en till chans eftersom min kusin hade fått det i julklapp, och tro det eller ej, men jag klarade en hel låt utan att åka ut! Jag blev glatt förvånad! =P 
 
Tog ju en jädra massa bilder, dock är jag lika seg som alltid och har ännu inte laddat in dom... Men det kommer, ha tålamod mina vänner!  Haha.

Nu ska jag ha lite mera julmys! Vi hörs, puss

23 december

Jag måste vara mästaren på uppdatering. Skriver ju flera gånger varje dag nästan. Eller vänta, var det någon annan?
Nej nu ska jag sluta dra mina torra skämt som ingen skrattar åt mer än jag =) Har varit busy busy sen i fredags! Detta är vad jag har gjort:
Träffat Ulrika, köpt en nyårsklänning, pyntat och städat, handlat klart de sista julklapparna, slagit in alla julklappar, träffat syster, klippt mig, träffat Karolina och ätit en massa lussebullar. Hur bra låter inte det?! Det är något mer men det har jag redan glömt. Var ju fan tvungen att fråga mor min vad jag hade gjort i helgen egentligen. Hon visste inte heller. Minnet är på topp.

Nu luktar det kola här hemma, mamma har äntligen gjort det! Så otroligt gott, jag kommer rulla till skolan efter det här lovet....Men vad gör väl de ;)

Imorgon är det julafton! JULAFTON!!! Var är snön frågar jag mig själv. Vill ha mer julkänsla! Kanske kommer den imorn.


God jul och gott nytt år!


nu är det jullov!

Avslutningen var lite mysig faktiskt, och jag hittade dit också med Sandras hjälp =) Musikalarna sjöng, några bra solon, några mindre bra solon... Men kanske inte är så konstigt att man är nervös när man står framför hundratals elever (tror jag det var :S, har inte så bra ögonmått...men större delen av skolan skulle vara där den tiden! )
Efteråt så åkte jag och Sandra till fridhems, där vi stötte på Maja,Max,Fredrik,Sofie och John. Så vi joinade dom en stund på donken innan vi åkte hem.

Nu sitter jag hemma och andas ut. Ledigt i tre veckor! Kan inte bli så mycket bättre just nu =) Förutom att jag har lite ont i huvudet.. Såhär gick det till :
Vaknade någon gång under natten. Jag ligger på rygg och bestämmer mig för att vända mig om och lägga mig på sidan så snabbt som möjligt. Innan jag hunnit fatta har jag slagit huvudet rakt in i väggen... Låg tydligen närmre än jag trodde =P

Får se vad som händer i helgen, ska iaf träffa Ulrika någon dag, kanske kan vi kolla på lite nyårsklänningar? ;) 
Måste köpa klart klapparna också...

puss


sista skoldagen

Japp, nu är den avklarad! Imorgon så ska jag bara till avslutningen som börjar klockan 13.00, så sovmorgon blir det också! Jag har däremot ett litet,litet problem. Hittar inte till kungsholmskyrkan( tror jag det var iaf :S ). Det känns sådär. Ska möta upp Sandra iaf, så kan vi gå vilse tillsammans eftersom hon inte heller hittar... Får väl ta och leta upp en karta på eniro eller något  =) Jag gissar att det kommer hålla på i ungefär en timme, sen har jag jullov! Underbart... =D

Det var riktigt kul på teatern idag, först lite uppvärmning och improvisation, sen var det dags att ha en mini-julshow! Jag, Sandra, Ramin, Anton och Linnea fick temat såpa, och en rubrik i stil med "julhåret är knasigt" . Det hela resulterade i en kärlekshistoria med svek, otrohet, örfilar,tofsar mitt på huvudet, dans och avslutades med "it must have been love" från Ramins vackra stämma. Fast vi andra stämde ju in i refrängen. =P    Nu ångrar ni allt att ni inte var där och såg det va?!   Hihi.

Nu ska jag försöka få tag i någon som hittar till kyrkan. Vi hörs när vi hörs!

Over and out.

Julklappar

Idag var det skola till halv tolv, sedan mötte jag upp min syster för att handla julklappar! Fick tag i fina grejer, men kan inte avslöja så mycket mer än det här i bloggen... Nu är det bara kvar att handla till Ulrika och Karolina, men det kommer nog gå bra. Har redan lite ideer om vad jag ska köpa ;)

Tonight är det ugglan betty på televisionen! Konstigt men underhållande. När man väl har börjat titta på det är det svårt att låta bli... Så roligt att dom kan få henne att se ut sådär, och få henne att se ut sådär helt naturligt menar jag då!


 Kläder gör skillnad!!!  


puss

men oohhhhh

försöker fixa bloggen alldeles själv... det går inte bra....inte bra alls faktiskt. Ja ni ser ju själva. Tror att jag måste kalla efter proffisionell hjälp, annars kommer den se ut såhär föralltid. Vill inte ha dom där fula bilderna där uppe heller!! Hur fasiken får man bort dom? Ni får helt enkelt stå ut med det tills jag kan fixa skiten. Ibland önskar jag verkligen att jag kunde det här med datorer. Vill klara av det själv, som allt annat också =P. Men det blir nog inte som jag vill.

Nu ska ni istället få se någon som har fattat det här med mode.


Så fort julen och nyår är över så vill jag ha sommar... Känns lite roligare med kläder när man inte måste ha en jättejacka på sig hela dagen för att slippa frysa ihjäl.


puss


planering sitter aldrig fel

Har börjat tänka på det där med nyårsklänningar. Alla tjejer älskar väl en anledning till att få köpa en ny snyggklännig? ;) Kikar runt lite på olika sidor, men hittar inget jag vill ha. Det blir antingen för uppklätt eller för nerklätt ( haha) . Har iaf bestämt att jag vill ha en svart klänning, funkar till allt. Lite silverdetaljer till kanske? =)
Det bästa vore ju om man kunde sy sin egen precis så som man vill ha den! Otur att jag är så dålig på att sy då... Önskar mig faktiskt en såndär liten mekanism( symaskin för er som inte förstod) ! Moder min har en, men vill dock inte låna ut den till mig eftersom hon är medveten om mina kunskaper inom det ämnet. Vad ska man göra, vad ska man göra.

Såg den här lilla bilden som inspererade mig något. Här kan vi nog gräva fram något bra!

 



Om nån vecka får ni väl se vad det blir för kläder, men skulle tro något i den stilen, fast lite nedtonat. Nice and easy vet ni ;)

puss

tredje advent

Ännu en söndag som har bestått av plugg. Måste nämligen läsa ut en engelska-bok, boyhood heter den. Nu har har jag iaf bara 40 sidor kvar! =D

Vet att uppdateringen blir sämre, men hinner inte blogga varje dag. Tror att jag måste ta en blogg paus, så jag hinner leva. Bloggen tar upp hela mitt liv!     haha. nej då oroa er inte, jag överlever!  Men ska ta tag i bloggen så fort jag får chansen, måste ju faktiskt fixa till den. Men idag är inte den dagen. Så vi hörs imorn istället!

puss

fredag

Nu är det helg igen!!! Inte ens en veckas skoldagar kvar! Så härligt, jag längtar. Har däremot fortfarande panik över att jag inte har hittat några julklappar... Men de får väl lösa sig själv, antar jag!

orkar inte skriva så mycket mer just nu så det blir ett kort inlägg idag! Kan ju också passa på att säga igen; att det inte är jag som skickar en massa konstiga länkar från msn. =)

puss

coming through

AAAAAJJJJ! Det där var ett skrik av smärta. Eller nja, snarare ett försök till ett skrik av smärta, eftersom smärtan sitter i halsen, så det blir bara värre av att skrika. =) Tror att jag håller på att bli sjuk igen! Inte roligt alls, men det är ändå lika sant. Har varit helt trött och seg hela dagen, lite konstig också tror jag. Brukar bli så precis innan jag blir sjuk, jag har inte riktigt koll på vad jag gör ( hjälp...) Menmen, bara 7 dagar kvar (inte inränkat helg) tills man är ledig!!! Längat något så otroligt, behöver verkligen det här lovet. Men shit vad terminen har gått snabbt. Rullat fram i racerfart =P  Bra är väl ändå det, bara 4 och en halv termin kvar tills studenten! Låter inte så mycket när man säger så tycker jag!

Imorn är det redovisning på teatern, halvmask-scenerna vi har skapat. Måste säga att jag är rätt så nöjd med våran, men det kommer bli svårt att inte förlora rösten eftersom jag måste skrika en del. Ska spela svartsjuk kvinna, och det vet väl ni alla hur det blir då...En hel del skrikande alltså ;)

Nu har jag (som vanligt) en massa plugg att återgå till. Så superbra att alla lärare lägger alla läxor och prov på samma dagar. Jag blir så glad hela jag, dom förstår verkligen hur vi känner! Så TACK TACK TACK för att vi får sitta hemma dom två sista veckorna och slita ihjäl oss med allt ni ger oss.    Usch och blä, nu ska här jobbas =p 


over and out.


I guess you never really knew me

Fighter- Christina Auigilera är allt jag säger.



            


allting mot slutet

hejsan svejsan! Det är en lite gladare Isabelle som skriver nu än vad det var imorse. Nu är jag hemma i värmen och har överlevt den här måndagen också. Är det inte otroligt? Always going strong liksom ;) haha.

Vill verkligen klippa mig nu, behövs!!! Jag och min ena syster hade tänkt gå tillsammans nu innan jul, men alla bra frisörer är ju redan bokade för resten av månaden! Ingen som har tips på en bra frisör man kan ringa? Problemet är att Camilla bara kan klippa sig på eftermiddagarna, eftersom hon jobbar hela dagarna. Nu har jag iaf fixat luggen själv hemma (som vanligt, den växer så snabbt!) vilket blev helt okej. Jag är inte så kräsen när det kommer till håret, så länge det är fräscht och inte ser helt knas ut. Däremot tycker jag alltid att det är lika läskigt att prova nya frisyrer. Har alltid haft långt hår (nu är det längre än vanligt!) och vill men vågar inte klippa det kort. Frågan är om jag skulle passa i det. Troligtsvis inte. Men någon gång måste man ju prova, det växer trots allt ut igen.

Har en massa läxor nu, har inte gjort en enda. Kanske är dags att sätta igång? Lyckas alltid spara allting till sista sekunden.

puss


orkar inte

Datakunskap, igen. Den dödar mig långsamt. Gör absolut ingenting eftersom jag redan är klar. Måste ändå sitta kvar och somna framför datorn. Kan inte lyssna på musik, eftersom lurarna inte funkar. Den här dagen har inte börjat bra.

julshoppa

Det är så mysigt att julshoppa!!! Var inne idag med Louise, köpte inte så mycket men har däremot valt ut en massa julklappar som ska köpas! =)  Vi pratade väldigt mycket om när vi var små på vägen hem, och kom ihåg en massa saker som jag hade glömt! Tänk vad mycket konstigt man har gjort...

Är rätt så glad idag, bara väldigt irriterad på någon. Menmen, det är bara att strunta i. Sånt brukar lösa sig av sig själv!
Förstår mig bara inte på vissa ibland, men så är det väl alltid antar jag...

Men nu är det redan andra advent!!! =D Den här terminen har gått så jädra snabbt! Var tog den vägen liksom? Bara två veckor kvar i skolan, sen är det lov =)  Ett lov som jag verkligen behöver just nu.


Idag äre tacos på menyn+ syster som man nästan aldrig träffar längre!! Låter superbra i mina öron, så nu ska jag inte sitta här och dega längre!   Over and out.


18 dagar kvar, jag räknar

Det var najs igår, orkar inte skriva om det nu...

Ska vara hemma nu idag, försöka få något plugg gjort!!  Är trött som en häst, men tänkte att ni skulle få en sånhär rolig lista att läsa! Enjoy!



Ska: försöka plugga bort allt!
Har: Vaknat för inte alls länge sen...
Bör: äta en riktig frukost
Kan: många saker!!! Men teater bör väl vara en av dom, eftersom jag går i teaterklass =P
Blir glad av: När folk som man inte pratat med på länge hör av sig!
Vill ha: ett lypsyl just nu
Skulle vilja: ha köpt alla klappar redan
Tycker om att: umgås med kompisar, prata, ha roligt överhuvud taget!
Drömmer om: att resa jorden runt, vilket jag ska efter gymnasiet!
Längtar till: julafton, eller allting runtom julen.Myspys =)  och studenten
Fasar inför: att jag verkligen har gjort bort mig, som vanligt
Har ett brinnande intresse för: teater, dans, musik! Sen finns det mycket mer att fylla ut med, men de där får duga ;)
Bryr mig om: min familj och mina vänner.
Trivs med: glada och sociala männiksor, som inte är dömande.
Bor i: en trång lägenhet med familjen
Klär mig gärna i: jeans och någon varm kofta nu till vintern.
Dricker gärna: Just nu helst vatten
Lyssnar ofta på: Red Hot Chilie Peppers, Regina Spector, Salem al Fakir, Artic monkys och många fler! =D
Läser: modetidningar, bra böker
Nu: skrattar jag åt mig själv. Det händer emellanåt.
Arg på: ingen just nu..
Rädd för: spindlar!!! och dåliga skräckfilmer. Blir livrädd så fort någin hoppar fram helt plötsligt
Dansar: inte så ofta som jag vill. Saknar min street-show dance!!
Lever: ett ganska vanligt liv. Livet är som en dans på rosor, då och då kliver man på taggarna!

Fredag

Hey I'm back on track! ;)
Bestämde mig för att åka till skolan idag( vi har ju trots allt bara 2 lektioner på fredagar =) )och alla blev alldeles jätteglada av att ha mig tillbaka! Jag hade ju varit borta så mycket som en och en halv dag!!! Haha.

Har en massa plugg som antagligen måste göras över helgen, men annat ska också hinnas med( ja vi får väl se hur det blir med pluggandet, det är oftast det som inte hinns med av någon konstig anledning =P )  Ska iaf in med syster min till stan och julshoppa, och ikväll ska jag kanske på lite fekke. Annars ska jag försöka träffa Ulrika eftersom vi knappt ses längre! =/    Vi får se om förkylningen blir bättre över helgen, men det känns som rösten är på väg att försvinna nu...

Uppdaterar senare om jag får tid, annars får ni ha en bra fredagskväll! =D

over and out.

sjuk

Okej så jag blev inte bättre av att sova hela dagen igår... Jga mår fortfarande dåligt och orkade inte gå till skolan idag fastän jag faktiskt ville. Men men, Life's a bitch, deal with it, som jag brukar säga. ;)  Så idag kommer jag ligga hemma och se på film eller sova. Just nu är jag lite hungrig så ska kolla vad vi har i kylskåpet =)


Hörrni, det är bara 20 dagar kvar till jul!!! =D (och jag har inte en enda julklapp än så länge...PANIK) Jag har bestämt att det ska bli lite juligare här i bloggen! Får se hur jga fixar det, som ni ser är ju designen fortfarande densamma. Men oroa er inte, jag kommer självklart på något! Kan ju alltid börja med en julig bild!
                Direkt hämtad från google, men visst är den mysig? =D
puss

yes please

Vaknade imorse med jävla ont i halsen, kände mig väldigt trött och seg. Men trots det så bestämde jag mig för att ge skolan en chans och åkte iväg. Klarade av tre lektioner, sen orkade jag inte länge och åkte hem. Så jag är lite sjuk, men har nog ingen feber iaf. =) Åt nudlar till lunch fast jag egentligen inte var hungrig alls. Sen somnade jag och sov i några timmar, tills vi skulle äta middag.
Nu är jag lite piggare ändå, vilket jag måste vara eftersom jag känner att jag måste gå till skolan imorn. Vi ska börja på våra teater-projekt med halvmask inför den kommande uppvisningen i skolan till jul. Och eftersom vi bara jobbar två och två (jag ska vara med Johan) så känns det lite taskigt att lämna honom ensam till uppgiften redan första dagen =P Sen har våran oh så snälla datakunskap-lärare lagt in en extralektion mellan 14.00-16.00 så att vi ska hinna ikapp med det vi har missat. Är det inte helt underbart?! För jag har väl sagt hur mycket jag älskar datakunskapen?

Audition igår gick inte precis som man kan önska, tror fortfarande inte att jag kommer gå vidare. Var redan lite sjuk igår, så jag var helt trött och oengagerad, men jag gjorde det bästa jag kunde just då iaf =) Nästan alla som var där var runt 20 år, och hade väl lite mer erfarenheter inom teater, så konkurrensen var stor! =p

Men nu ska jag gå och göra min spanska-läxa, sen måste jag sova bort den här konstiga förkylningen. Vi hörs imorn!
  en osminkad och väldigt varm Isabelle med Ulrika vid sin sida, från i somras på väg hem från skärgården!
puss


en tanke

Imorn är det audition som gäller. Gick ju vidare till nästa omgång men tror tyvärr att efter det här så tar det slut hihi =P   Men jag är glad att jag kom hit iaf. Fastän jag är sjukt nervös. Vet inte riktigt varför.

Människor är så krångliga. Vi är faktiskt det! Det finns många exempel som stärker det jag tycker, men ett av dom som alla känner till och på något sätt förstår sig på är kärlek. Så jag tänkte ta det som ett exempel. =)
Men tänk efter själva. Varför kan man inte bara säga rakt ut till någon att man gillar den? Nej för att man är rädd. Man är rädd för hur den ska reagera och hur den ska hantera situationen. Man är rädd att det inte är ömsesidigt.
Men det är få som kanske ser på saken från ett annat håll. Tänk om sättet. Jag menar, tänk om det faktiskt visar sig att känslorna även finns hos den andra? Tänk om det skulle bli precis så som man ville.
Samtidigt kan jag tycka, vad är det att vara så rädd för? Om någon skulle säga att den gillade mig (även om jag inte gillade denne) så skulle jag ju snarare bli smickrad än förfärad! =P  Jag tycker iaf att alla dom här spelen är överskattade och onödiga. Skulle vara så mycket enklare om man bara kunde säga det rakt ut, right?

Jaja, det där var bara ett av miljoner exempel som pekar mot att vi människor är för intelligenta för vårat efter bästa. Sluta analysera och agera ist!!! Det är dagens råd.

puss


school

Slutar kvart i fem!!! Och eftersom jag redan är halvdöd så lär jag ju inte överleva hela dagen...  
Sitter och skriver om Fortet Europa, lyssnar på ett pucko som sitter i andra sidan av salen och försöker skriva ut fakta ur en maskin som går sönder var tredje sekund.

Men det kommer nog gå bra. 


RSS 2.0