Knasigt

Jag hade skrivit ett inlägg imorse, men det syns inte på bloggen.... Jaja who gives a fuck liksom.

Tänkte bara tala om att det inte blir mkt bloggande för min del under sommaren!
Hoppas ni får en lika bra sommar som jag kommer ha. <3

Ny vecka

Det regnar inte idag(?). Jag ska träffa människor. Jag ska andas riktig luft. Det ser ljust ut. Och i sommar ska jag bli kär, om man ska tro en av alla miljoner quiz på facebook. Ja, framtiden ser ljus ut.

Nu ska jag inte vara så larvig. Jag ska äta mat så jag blir stor och stark. Puss på mig.


Regn

Fem dagar senare och 2 kilo mindre på kroppen tror jag att min lilla sjukdom håller på att försvinna helt. Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att inte vakna på morgonen med extremt halsont, varm som en finsk bastu, hungrig som en varg utan att kunna äta och seg som en banana split (godiset om ni minns?)
JAG LEVER IGEN!  Fantastiskt.

Okej, så jag är inte 100% frisk, jag har lite ont i halsen fortfarande (vilket nu har övergått till en hostande/hes fas ist för kanintesväljanågontingallsutanattgråtafas). Men det är definitivt bättre och jag hoppas att jag kan komma ut imorn!
Imorse när jag vaknade låg jag länge och bara lyssnade när regnet smackade mot fönstret. Jag längtade verkligen efter att få bara ställa mig utomhus och låta regnet ösa ner över mig tills jag var helt kall och blöt. (Vilket kanske inte är en så smart ide om jag nyss blivit frisk?) Jag tycker iaf att regn är otroligt mysigt när man inte måste vara ute i det, utan när man kan gå ut om man vill eller bara njuta av det från andra sidan fönstret. Vilket inte hade något med saken att göra ser jag nu när jag läste det jag nyss skrev.

Sådär då, det var bara det jag ville ha fram. Mitt meddelande till världen om att jag fortfarande lever och snart är ute och lägger ironiska kommentarer på allt ni säger och ingen fattar ironin. Oh vad jag längtar.


Lördag

Min fredagskväll spenderades hemma i soffan. Så ja, jag är fortfarande sjuk. Och de är så otroligt tråkigt att var sjuk. Behöver komma ut, träffa folk, göra saker!!!
Nu har iaf feber gått ner, men halsen.... nej fy fan vad ont jag har.

Ikväll blir jag nog tyvärr hemma igen. Vågar inte riskera att bli mer sjuk.

Ursäkta mina gnäll-inlägg. Är man sjuk så är man. ( undra hur många gånger jag skrev sjuk i det här inlägget? )

Så typiskt...

Det är början på lovet. Vad tror ni händer? Jo, Isabelle ska självklart bli extremt sjuk med 40 graders feber och en hals som gör att hon inte kan äta överhuvudtaget! 
Det är i såna här tillfällen jag tycker synd om mig själv. Lite självömkan måste man ju få ha...
Så, där försvann resten av mina planer för hela veckan. Antagligen kommer det inte finnas något kvar på min kropp heller, eftersom jag inte kan äta.  Hurra! Verkligen jätteroligt! 
Jävla skit.

Det kom i onsdags kväll, från ingenstans! VAD ÄR DET HÄR?!  Nu ska jag lägga mig i sängen och gråta en skvätt.


Onsdag

Det är riktigt härligt att ha gått ut ettan! Fick betygen idag också, kan inte vara annat än väldigt nöjd! =)

Så, i brist på ord, tänkte jag ge er en lista. Läs den som orkar. Mohaha.

Just nu
Klädsel:
mjukisbyxor och t-shirt
Humör: pigg och glad, lite irriterad
Gör du: är inte det ganska uppenbart? Skriver i bloggen liksom.. Dah. Hahha

Senaste
gången du skrattde:
igår (antagligen åt mig själv.. eller Louise)
gången du grät: minns faktiskt inte. Gråter sällan, och inte för småsaker.
personen du kramade: mamma =)
personen du pussade: pussade mamma på kinden, hihi.
personen du kysste: T
personen du sakande: Hm... Mina närmste kompisar saknar jag alltid när vi inte setts på länge
personen du var arg på: hemligt... haha nej men mer irriterad än arg.
maten du åt: en banan och juice? Frukost är inte riktigt min grej.
person du smsade: Karro
personen du fick sms av: Måste ha varit Karro igårkväll =)
personen du ringde: Pappa hah.
personen som ringde dig: Ulrika. Nej vänta.... Karro. Hahha nej, farfar, nu imorse.

Favorit
låt:
Otherside har varit en favorit sen jag var liten... Med Red Hot Chili Peppers då. Men lyssnar på allt.
mat: har faktiskt ingen. Men om jag hade skrivit de här för 10 år sen hade det varit våfflor!
dricka: ingen favorit här heller. Beror på tillfälle.
ställe: oj... Den var svår. Min säng brukar jag iaf sakna på morgonen. =P
djur: här favoriserar vi ingen. Alla djur är fina!   Hahah
bok: finns många bra
ord: ojojoj här hade man kunnat skriva en hel uppsats! Jag gillar många ord som inte finns med i lexikon.. skulle vilja kalla mig själv en bra ordpåhittare. Senast använda ord av den formen ( handlar om vad man kan vara) är; (läs och njut), bananskalare, stolssittare, ventilationstrummare, dörrhandtagsöppnare, golvmekanism.   Pick your favorite ;)

Sådär, de var väl mysigt?  Ingen bild att bjuda på tyvärr, eftersom min dator inte funkar för tillfället. Finns bilder från i måndags på Lina's blogg; dinfiende.blogg.se om det är vad ni vill se.  Nu ska jag dega. Puss hej!

Update

Jag är för tillfället otroligt trött, har huvudvärk och en massa blåmärken på ena sidan av kroppen plus en bula i huvudet(?). Men jag är ändå på ganska bra humör, hade supermysigt igår med alla härliga människor. Så det är smällar man får ta när man firar avslutningen utomhus på ett berg.

Skriver senare, måste gå! Puss puss


hell yes!

Sommarlov, underbart!

Fredag

Idag har jag:

skrattat, gjort en lyckad parodi på treornas slutproduktioner, skrämt livet ut John, ätit hamburgare, skrattat lite till, gett ett personligt diplom till en främmande människa, kramat en främmande människa, pussat på Hannah massa gånger, burit glasögon, svimmat, varit pyroman, haft Max tröja så att jag såg ut som en liten pojkvasker, blivit otroligt hes, kramats väldigt mycket, befunnit mig i sexställning på scen, kollat på bilder på Karros sår, varit nervös, bytt om minst fyra gånger och gjort The Muffinman, under hökens alla vingar och Hey Ho Mosqito med alla teatrare.

I stort sätt en vanlig dag i en teaterklass.     Laaater.



halelulja

Näst sista skoldagen idag. Sista skoldagen imorn. Fy fan vad härligt.

You can try to resist

Jag är ganska ordlös. Jag vill skriva, men jag vet inte riktigt vad.

Allting går så snabbt. Jag känner att jag inte riktigt hinner med. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Jag har hört att man har samma tankar nästan hela dagarna.

What hurts he most
was beeing so close
and having so much to say
and watching you walk away
never knowing
what could have been
and not seeing that loving you
Is what I was tryin' to do


Onsdag

Jag är ledig idag, skööönt! Men gick upp vid nio ändå, skulle gå och klippa mig på morgonen =)   Så nu är det gjort, de blev inget speciellt, bara topparna och luggen. Jag är lite rädd att ändra håret. Alla, och då menar jag alla, som jag känner som har klippt sitt hår kort, har ångrat sig/ saknat sitt långa hår. Så... jag är liksom inte så taggad att klippa av det. Dessutom tror jag att jag passar bäst i långt!

Jaha, de där blev ju en onödigt lång text om hår....

Nu ska jag sätta på en film och mysa ner mig i sängen. Det finns inget bättre på regniga dagar. Jag är otroligt trött dessutom, vet inte varför, förkylning på g? Tappade ju trots allt rösten i söndags   :S

Ber om ursäkt för detta tråkiga inlägg.
Nej. Who am I kidding?!  Skyll er själva om ni läste hela. Hahah

puss på munnen

You are my sweetest downfall

Snurrsnurrsnurrsnurr...SNURR!
Så fungerar mina tankar idag. De virvlar runt där i mitt huvud som löven i höstvindarna. Kan inte fokusera på någonting när det blir så. Och då blir det bara mer snurrigt. Inte konstigt att jag har varit yr idag kanske...

Och sen har jag kommit fram till att kärlek är krångligt. All slags kärlek då såklart. Speciellt om man balndar ihop kärlekarna. Då blir det en kringelkrokig väg.
Det är så konstigt egentligen, att kärlek är krångligt. Kärlek borde vara det enklaste som finns. Jag tror att det är vi människor som är för rädda.( jag vet vad ni tänker; daaah, men de måste sägas!)
Men jag vill däremot tro, att människor hellre tar en risk, än att de lever hela sitt liv och undrar hur det kunde ha blivit.
Vore det inte värt det?  Egentligen, vad är det värsta som skulle kunna hända?

Puss


Gotta run!

Off to Karro's place! Laaaaater.

Måndag

Bara en lektion idag, började kl. 14.10 med teater! Härlig sovmorgon....

Allting är bra och så nu, är bara yr i huvudet(?) och allmänt skoltrött. Men det är ju trots allt bara fyra skoldagar kvar för min del! =)

Till något helt annat:   Jag tänker inte försöka något mer, det är du som tydligen är förvirrad eller något, för jag ser allting klart. Om det är såhär du vill ha det, så visst, men annars får du allt ta dig i kragen och snacka med mig.

Ta-da! Over and out.

RSS 2.0