it can only get better

Det är första advent!! Helt sjukt hur snabbt det här året går! Känns som att jag nyss var Lucia i min gamla skolas luciatåg, har det verkligen gått nästan ett år?! Men jag ska inte fundera så mycket på det, jag älskar ju faktiskt juletiderna =) Det är så mysigt, allt som har med julen att göra. Känner ni inte likadant? =)

Nu ska jag mysa i mitt rum ( har satt upp julstjärna och ljusstake!!) och kanske se en liten film. Ha en bra första advent!!!  

puss


Genom eld och vatten

 Vi tre. Det är otroligt att man kan hålla ihop så som vi gör. Jag hoppas verkligen att vi kommer fortsätta att göra det, för vi har gått igenom så mycket tillsammans! Det är få som betyder så mycket som ni gör <3


                               
                                                         

                                 ´                                     

AAAHHH

okej, ett litet snabbt inlägg. Det har kommit fram att någon kan logga in på min msn, och skickar länkar till en del som är online. Vet inte om det är virus eller bara någon som jävlas, men så att ni bara vet, så är det inte jag som gör det!

Kanske måste skaffa ny msn?  Om jag orkar alltså...  =P   

ha en bra kväll! <3

muse- starlight

Låten har dunkat i mitt huvud sen jag kom hem vid ett! Slutar ju 12.10 som ni kanske vet redan =) På matten gjorde jag i stort sätt ingenting (trots att jag om någon behöver det, enklare att fokusera hemma ist =P) mer än att sitta och prata med mina kära klasskamrater haha =) Har dom senaste dagarna haft lite mer energi och lust att göra grejer än vad jag hade förra veckan. För visst är det så att ibland så orkar man verkligen ingenting och man har ingen lust med något? Så är det iaf för mig med jämna mellanrum. Men oftast är jag nog rätt glad. Jag tror att det som behövs för att jag ska vara på topp är männiksor som är roliga och gör mig glad. =)  Så självklart saknar jag sandra som är i england, hon vet hur man får mig på bra humör! Men resten av klassen är också super, trivs faktiskt väldigt bra =)

Nu ska jag ta reda på vad som händer ikväll, kanske nån som ska på fekke? =)   over and out!

bättre sent än aldrig

Hej!   Så okej, jag har inte skrivit på nån dag eller så trots mina löften. Har helt enkelt inte haft tid! =/

Igår hade vi som sagt öppet hus på våran skola, min klass hade lektioner med Stein och Mia, mim och improvisationsövningar mestadels =) Det var rätt kul, fastän jag var lite otaggad på att spela den kvällen. Det var nog rätt fullt med folk, fast det var många som redan går i skolan som var och tittade också.

Idag har vi haft vanliga lektioner, förutom sista teatertimmen då vi gjorde halv-masker ist! Det var ganska pilligt men kul! Jag gillar faktiskt att hålla på med lite bild och form då och då =) . Imorgon får vi se hur den blev, sen ska vi måla dom. Antar att vi kommer få en uppgift med maskerna som vi ska redovisa sen...

Helgen är ännu lite oplanerad, men Karro är iaf spikad på lördag kväll. Men vi har inte bestämt riktigt vad vi ska göra än. Kanske ska in till stan också, och julshoppa! Jag är nämligen alltid ute i sista stund, typ några dagar innan jul och letar presenter. Kanske inte så smart direkt, men det brukar bli att jag skjuter upp det, som allt annat... =P  T.ex. så har jag en massa grejer till nästa vecka som jag MÅSTE göra i helgen! Usch hatar att man alltid måste ägna en dag eller några timmar av helgen på läxor... Men men, på något sätt så verkar det alltid lösa sig tillslut.


Måste bara säga, men spanskalärare är så rolig! Hon avslutar väldigt ofta lektioner med att säga : Ha en så bra helg (på knöglig svenska då alltså =P)  och glöm inte att le! Och att vara glada! Njut av livet!     Hur gulligt är inte det?! Kan inte låta bli att tycka att det borde finnas fler som henne. Sen när vi har prov så lägger hon en godis på varje bänk, och när hon rättar proven så skriver hon små söta smilys på kanterna! Sen kanske hon inte alltid är värsta super-läraren direkt, men man får ta det onda med det goda =)

Nej nu ringer Karro vilken sekund som helst, och efter att ha pratat lite med henne (trots att vi sågs nyss, men man kan alltid prata mer! ) så ska jag duscha!  

puss


maybe it's not ment to be

Snö innebär snöbollar. Och alla dom där snygga, starka och mogna killarna skapar ju självklart inga sådana. Förutom alla dom som går i min skola såklart. Oj vad det är roligt att kunna gå mellan byggnaderna utan att behöva gå emellan ett krig. Överallt, hela tiden. Okej, det kan faktiskt vara jättekul med snöbollskrig... Sålänge som man själv kastar och inte får några på sig vill säga =)   Lite läskigt idag faktiskt, när någon kastade en snöboll mot byggnaden precis innan vi skulle gå in i matsalen. Sandra sträcker ut armen för att öppna dörren när det helt plötsligt rasar ner is och snö precis framför våra fötter! Jag var som jag alltid är när jag blir rädd, hoppar till och är tyst! Sen går jag och pratar om hur rädd jag blev, och hur läskigt det var...som nu då...  haha.


Imorn är det öppet hus i våran skola, slutar inte förens 20.00. Men då får vi iaf börja 11 =)   Kommer antagligen inte orka med någonting när jag kommer hem sen, måste dessutom plugga. Alltid lika kul! =P Om ni kommer förbi så kika in i teatersalarna, där kommer min klass vara större delen av tiden.

Nu ska jag få i mig lite kaffe så att jag inte somnar. puss  

                                                                        jättegammal bild, hade inte ens lugg! men måste ju bjuda på något =)

                                                            


dentista

Jag kan äntligen andas ut. Det gick alltså bra hos tandläkaren! Inga hål, inget att fixa. =)
Norpade nyss en av pappas hemmagjorda köttbullar, blev så sugen när dom låg där i stekpannan och fräste! Så nu sitter jag här, äter på min köttbulle och fryser litegrann. Kanske en til kötbulle skulle hjälpa? =P

Annars har dagen rullat på rätt så långsamt, fast har bara haft två lektioner efersom jag var tvungen att gå tidigare ifrån skolan. Synd bara att jag missade teaterlektionen, hade ju till tusen hellre haft det än datakunskap. Våran lärare där är förresten tillbaka, Alberto heter han! Snäll och så, men lite underlig kanske... Fast bättre det än sura vikarier som inte kan någonting alls.


Nu ska jag nog läsa ut boken som vi ska ha läst till imorgon. Kanske slänger in en bild lite senare!  over and out  =)


singing is good

Jag är så glad och så förvånad!!! Gick vidare till nästa uttagning på de där jag skrev om förut =D    Trodde verkligen inte det, och tror fortfarande inte att jag får någon roll, men jag är så himla glad att jag ändå gick vidare. Det är väl iaf något?!  Men man kan ju alltid drömma...

I may not know karate, but I know crazy, and I sure will use it!

Så var man här igen, söndag, veckan är snart slut och man måste gå upp tidigt nästa morgon för att komma i tid till den där datakunskapen som är så onödig att ha iaf. Men men, helgen är inte slut än! Klockan är ju faktiskt bara tio i tre. =) Idag vakande jag vid elva. Ser att jag har fått ett sms fårn min elämän kaveri som ber mig ringa om jag har vaknat innan elva, vilket jag såklart inte hade gjort... Såg reprisen av Idol också, eftresom jag missade det i fredags. Och ja, jag tittar på Idol!! Det är faktiskt rätt så kul om man har hängt med från början, sen kan man ju tycka vad man vill av dem som har kommit så här långt... Kom på en tanke förra veckan : men jag kanske är släkt med kevin, han heter ju också borg i efternamn! några sekunder senare: nej jusste.. han kommer ju från malta och har bott i sverige typ ett halvår... Ja, min intelligens kanske inte behövs diskuteras =P 

Halv tre imorgon så ska jag till tandläkaren. Jag hatar tandläkaren. Vill inte. Vill inte! Men självklart måste jag. Hoppas verkligen att jag inte har några hål så jag iaf slipper ta spruta. Sprutor hatar jag nog mer än tandläkaren. Ryser bara på blotta tanken. Börjar alltid ångra alla dom där sötsakerna man har ätit under året dagen innan jag ska dit... Som tur är har jag min syster där, vi ska gå tillsammans.
Min ena syster och jag tillsammans alltså... Skrattade så att jag fick ont i både magen och käkarna för bara nån timme sen. Hon skulle visa mig att hon kunde flyga, i våra föräldrars sovrum. Jag följer med henne in, förstår att snart kommer hon göra något konstigt. Jag har rätt, som alltid =P  Hon sätter upp ena benet på spegeln så att man bara kan se halva henne.. ja ni förstår nog vad som hände sen! Vi står så och visar varandra ett tag, båda asgarvar och tillslut bestämmer vi oss för att ta bilder på ansikterna som ser helt sjuka ut. Jag har fått min magträning för dagen nu. =)  Lite barnsligt kanske, jag vet. Men vi kan göra nästan vad som helst till något roligt, eller kanske är det mest hon som är rolig, men jag finns alltid där och skrattar åt henne. Det är om något, är syskonkärlek. hihi 
puss på er.


white

Vaknade imorse av ett sms från ulrika som löd: OMG!  Jag, helt oförståeende, svarar : va? Hon skriver: Men titta ut! hehe =p  . Jag förstod ju direkt på momangen att det hade snöat, eftersom att det snöade hela kvällen igår när jag var ute i kylan och dog. Okej jag dog kanske inte, men det var inte långt ifrån att jag frös fast på isen! Hade dock trevligt ändå, det enda bråket den kvällen var mellan Karro och Ulls som inte kunde bestämma vem som skulle få den nyfunna och så otroligt fina spegeln med hjärtan på. Väskan som var mycket finare var det ingen som ville ha. Jag undrar fortfarande varför... Kanske tog John (tror jag han hette, jag och namn ni vet... hihi) den, han höll iaf i den ganska hårt när någon annan ville titta på den
.
Jag hoppas att ni färstår min ironi.

Ikvällish blir det bara en lugn kväll hemma tror jag, behöver det emellanåt. Lite tid för en själv helt enkelt. Mor och far blir iaf glada när jag inte är, som dom brukar formulera det, ute och springer på kvällarna. haha =) 


Har börjat uppdatera lite sisådär, men ska bli bättring inom en snar framtid med fler bilder!!! Men som alla som känner mig vet, så tar det tid innan jag orkar ladda in bilder på datorn, så när jag väl laddar in dom så är dom gamla =P

oh måste bara säga, Salem Al Fakir, It's only you och It's true är så bra att man blir lycklig. Om ni av någon anledning inte har hört dom, så måste ni leta upp dom på en gång och lyssna!    hare bra ikväll nu =)

                                                            
                                                         man blir ju glad bara av att se honom! =)


fredagsmys

tjoflöjt! Det har varit en riktigt bra dag idag, iaf än så länge! Hade bara en lektion idag som vi dessutom fick sluta tidigare ifrån, så jag slutade kvart i tio =)  Sedan bar det av mot stan där jag mötte upp Ulrika för en rundtur på stan och en liten fika. Det var mysigt, vi hade inte varit ensamma på så länge så det fanns en hel del att prata om! Runt kvart över ett åkte vi hemåt, och sen var jag kanske hemma i någon timme innan jag åkte igen. Då var det dags att möta Cornelia som jag inte hade träffat på år och dar! Vi fikade på vårat stammiställe som alltid! =) Så nu har jag gjort av med tillräckligt pengar för idag och har fikat för hela helgen!

Men nu måste jag skynda mig för ikväll äre gänget som gäller och vi ska till Misha ikväll =)  vi hörs imorn. over and out =)

gud var god när du blev till

Tänk vad mycket en låt kan göra. Den påverkar vilket humör man är på, vad man känner för att göra, vad man tänker på...

Jag längtar verkligen tillbaka till sommaren! Saknar att vara ledig, att ligga och sola, att vara uppe hela natten med människor man gillar, att äta glass, att cykla, att vara på mitt landställe,att se miljoner filmer när det regnar, att gå på långa promenader utan att frysa, att doppa fötterna i vattnet och sitta och prata, att försöka lära mig styra motorbåten, att titta på allsång och morden i midsommer med de underbara människorna, alla sommar-flörtare, allas glada och positiva humör, alla minnesvärda dagar och personer, alla sommarkänslor... Ta mig tillbaka nu, snälla!

Oh vad jag faktiskt saknar mycket idag; ställen, saker, personer! Det enda som verkligen kan ta mig dit jag vill är ju låtarna. Och drömmarna. Mina konstiga drömmar som jämt ploppar upp i huvudet, både när jag sover och när jag är vaken. Måste nog faktiskt kalla mig själv en drömmare. Men frågan är om det är så bra, jag menar, vad händer när jag drömmer för mycket och glömmer bort verkligheten? Läskig tanke, att leva i en drömvärld utan att veta om det...  Nej mina vänner får helt enkelt se till att dra mig därifrån så fort det börjar bli farligt  =P  

Undrar vad jag kommer drömma inatt? <3 


                                  

                                                                                

maniac

Det snöar! Eller.. snöade.. Så när jag gick av tunnelbanan så låg det snö på hela marken, sådär mycket så det knarrar när man går! Vet inte riktigt vad jag tycker.. Vill ha snö i december, vid advent, lucia, jul och nyår! Sen kan det försvinna igen. =) 

Idag har jag varit i skolan (chockerande va?). Men jag slutade inte halv fyra som jag brukar, utan halv fem. Teatertreorna behövde oss ettor för att agera "lärare" i en timme. Det var rätt kul, mest improvisationsövningar. Självklart så måste killarna visa sin kärlek till varandra även inför treorna, vilket var väldigt uppskattat. Hihi. Blev iaf en hel del skratt :D 

Imorn är det midnattsspökbollen som gäller! Sandra kunde inte vara med, så istället har nån av grabbarna hittat någon Olle i trean som antagligen kommer krossa alla våra motståndare om ni förstår ;). Dom kom fram till en superbra utklädnad!!! FOTBOLLSKLÄDER!   ehm... ja dom är otroligt kreativa. Menmen, det får bli som det blir, jag lär ändå bli knockad redan vid första kastet så kommer antagligen inte komma ihåg den kvällen. Kanske är lika bra? =P   Innan spökbollen, alltså efter skolan är det lite planer smidda, men det är en hemils än så länge =)

Nu ska jag bara ta det lugnt så att jag inte är död inom två dagar, eftersom det inte blir någon sömn på så länge... Undrar hur dom hade tänkt att man ska orka en hel dag i skolan utan någon sömn alls? Men då behöver jag ju iaf inte gå upp på morgonen, det är väl alltid något?! =D  hare bra! <3


sometimes wishings just no good

jag har till min stora fasa upptäckt att jag inte bloggar så ofta som jag borde! Visst slänger jag in med ett och annat blogginlägg, men dom är helt utan känsla! Skärpning på mig =P


Tyvärr blir det inte mycket till inlägg idag heller, är trött och sjuk men ska ändå pallra mig till skolan till ÅTTA imorgon. ÅTTA! Synd om mig säger jag bara. Det gjorde ju inte direkt saken bättre att jag hade kunnat börja typ 12 idag om vi hade fått veta att vi inte hade någon vikarie på datan!!! Så åerkommer imorn så ska ni få lite nyheter att läsa =) 
puss

söndag och dansband

Söndag igen. Vart tog helgen vägen? Går alldeles för snabbt enligt mig. Men hade trevlans igår iaf, fastän jag var tvungen att åka hem tidigt! Skulle ju upp idag och iväg på audition. La mig inte så sent, men ändå så lyckas jag försova mig och hinner inte med allt jag skulle på morgonen. Som att äta frukost. Så jag satt och oroade mig hela morgonen att min mage skulle börja kurra sådär högt när jag skulle in. Men det gjorde den inte och allt gick bra! Mötte upp Sara vid tuben, träffade också Anton och Hannah från min klass där. Trevliga kisar dom där =P Sedan drog jag hemåt, orkade inte med någonting... Söndag är inte min favoritdag precis ;)    nej men nu ska jag titta lite på tv, hörs när jag har något bättre att skriva. over and out =)


helghelghelg :D

hade jättekul igår, måste bara säga att sandras bögserie queers as folk var skitrolig! =P inte precis så som jag hade trott direkt, hahaha det var många skratt till den! Skulle på  Josefs pjäs ikväll egentligen, men kände att det inte passade så bra ikväll. Så nu fixar jag och Karro ihop gänget för att se om vi hittar på något ist =)

Jag tycker att det är så roligt när folk säger helt oväntade och random saker, som man inte alls väntar sig. Eller när folk går på min otroligt gamla men oh så braiga (jag vet att det inte är ett ord =P ) telefonsvarare!

Nej nu hinner jag inte sitta här och dega, men ska bjuda på två fantastiska bilder på mig! hahah. Dom är tagna för ett tag sen när jag var på ett spralligt humör så döm inte så snabbt =P Titta och ... njut :D

                                                           

sweet miss blue

här hemma går radion på för fullt medans far min lagar middag! fast jag ska inte äta hemma ikväll är det tänkt, ska hem till Sandra och spendera kvällen där  =) . Den här dagen började skitjobbigt. kom till skolan, hade glömt kortet till dörren så jag var tvungen att fråga nårgra killar utanför om nån av dom hade ett kort så att jag kunde komma in och i tid (svårt det där när det gäller ma-lektioner). Hade mp3:n i ena örat och hörde inte så mycket av vad dom sa. En av dom ger mig iaf sitt kort så att jag kan öppna. Sen säger en av dom andra killarna något som jag inte hör, så jag säger "va?". Självklart har han skämtat med mig och sagt att det krävs en tullavgift. Jag ger honom ett leende och går sedan in, var verkligen inte på humör för att skämta eller prata i överhuvud taget... Sedan råkar jag nästan släppa dörren på stackarn bakom som gick med kryckor, han jag hade fått låna kortet av. Så jag småsprang vidare mot klassrummet, går in, och så sitter det typ 7 pers där inne, alla helt knäpptysta. Självklart så måste jag då kommentera tystnaden eftersom jag inte gillar när det är helt tyst, speciellt inte när jag precis har kommit in, kändes som att det var jag som skulle säga något i det läget. Så jag lägger kommentaren "gud vad tysta ni är! " Får endast blickar som svar. Och så fortsatte ungefär den ma-lektionen, alla helt trötta och inte direkt på topphumör. Men efter så gick vi på rasten till 7-eleven och alla köpte kaffe och.. bakelser? Med lite gladare stämning satt vi i vårat uppehållsrum och pratade lite. Sen kom  John med lite musik till våra öron och då vaknade jag nog till lite. Vem gillar liksom inte David Bowie med Life on mars?!  Efter en timmes rast av 7-eleven och lek (?) som jag inte alls förstår mig på, så var det sista lektionen, teater! alltid lika kul, men lite segt idag eftersom så många var borta. Åt ingen lunch i skolan utan åkte hem direkt.

På lördag är det kanske en pjäs med Josef som skådis som jag blivit bjuden till. Skulle vara kul, men får se hur det blir däremot  =)  Karolina kunde iaf tänka sig att bli meddragen dit. Och på söndag... ja på söndag är det audition som gäller. Hade inte bestämt mig om jag ville söka, men va fan jag tar en risk! Mer om det senare.

Nej nu kan jag inte sitta här och skriva otroligt långa blogginlägg som ingen orkar läsa( har ni märkt att dom blivit mkt längre?) puss på er.

vad spelar det för roll om hundra år

pratade lite med christoffer om lite olika saker. sen kom vi in på något lite intressantare. tänk er, om tjugo år, hur kommer era liv se ut då? jag menar, var kommer man bo, med någon eller ensam, hur kommer man ha förändrats som person och hur kommer ens vardagliga liv se ut?
visst kan man drömma om att man är hur rik som helst och bor i ett slott med sin drömprins och kanske har barn! ( ja det hoppas jag verkligen, för barn vill jag ha, och helst innan jag är 36 kanske :P )
men om man ska vara ärlig, så kanske inte den chansen är så stor. tänk om man gör ett snedsteg om  tio t.ex., då kanske hela den där drömmen redan är sabbad. man kanske får bo i en låda ute på gatan och äta ur sopptunnan utan någon som helst att älska. okej, jag tror inte att den risken är så stor direkt heller, men det är just det jag menar. vi har verkligen ingen aning. jag blir väldigt nyfiken när jag tänker på sånt, och samtidigt kanske lite orolig. tänk om ingenting i livet blir alls så som man vill? jag menar, jag skulle ju lika gärna kunna bli överkörd av en buss imorgon och dö, utan att ha gjort allt det där som jag vill göra och sagt allt det där som jag vill säga. det är så mycket jag vill säga. jag vet att jag kanske är lite dramatisk just nu, men alla har väl lite djupare tankar ibland, och jag råkar ha det väldigt ofta. bara att jag inte pratar om det, eller skriver om det som jag gör nu.
men det som jag gör nu, det kommer ju inte ha någon betydelse om hundra år ( om jag inte blir någon stor och känd jävel som det kommer stå om i böcker och som alltid kommer upp på släkträffar och blir till en het diskussion). men alla vill väl göra ett avtryck? på ett eller annat sätt. och kanske är det därför så många vill ha barn, utöver att man kanske är en barnälskare och vill skaffa familj, så vill man aksnke låta sin släkt leva vidare, föra vidare avtrycket från en själv. fast vad vet jag. nu sitter jag bara och filosoferar med mig själv.
i vilket fall så tycker jag att man ska leva varje dag till fullo. det finns så mycket som gör mig glad, det finns så mycket som jag lever för, så många jag lever för. det handlar bara om att utnyttja det man har och se vad som väntar, i framtiden. 

vad händer om tjugo år? ingen aning. men jag vet vad som händer just nu i mitt liv, och det är väl ändå något? nej nu ska jag sluta tänka så mycket och ta tillvara på dagen. jag tycker att ni ska göra desamma <3


snart helg ju

 tänkte bjuda er på den här lilla bilden idag, min klass! eftersom vi är esteter tänkte vi ha maffiatema! det blev som de blev, men jag står i mitten mellen flintisen ( min braiga lärare Stein :P ) och snubben med hatten, john. efter den utförliga förklaringen så antar jag att ni ser var jag står :) 
skriver något litet senare idag också!   over and out

bad day

nu ska jag äta middag, så det blir ett litet och snabbt inlägg. haft en jobbig och tråkig dag. skolan är det inge fel på men jag orkade bara inte med någonting alls idag. och nu måste jag snart ut i regnet igen för att möjlittvis möta upp john lite tidigare som inte hittar till teatern som vi ska till. trots att vi var där igår :P     så nu måste jag gå och äta för pappa ropar :)

over and out.

Juleskum

oh äntligen har jag kommit hem och ätit! idag har det varit en lång men faktiskt väldigt rolig dag! började 8 (hjälp!) som varje tisdag. riktigt kämpigt att ta sig upp dom här dagarna...men upp kom jag och satt hela vägen till skolan och oroade mig inför det kommande talet vi skulle ha. hade läst det några gånger igår, men det satt liksom inte, så jag försökte nöta in ett fem-minuters-tal på tuben. men allt de där löste sig sen, för talet gick galant och min lärare ville mer än gärna berätta att det var ett MVG, MVG plus t.o.m. fastän man inte kan få det! :P  det gjorde mig ortoligt glad och lättad eftersom jag vet att jag inte är världens bästa talare. har en tedens att alltid börja staka mig på ord, eller helt enkelt skratta åt mig själv när jag uttalar något fel. alla i min gamla klass vet vad jag menar... :D

med det avklarat var det bara idott, mitt absoluta favoritämne strax efter matematik. haha ja jag skojar. men det var kul idag, övade lite spökboll med mitt lag som består av mig,sandra,john,ramin,erik,johan och lina. det är nämligen så att vi ska ha en spökbolls-natt som tydligen är tradition på våran skola. tror de börjar 12 på natten och alla lag som tävlar ska vara utklädda! kommer bli minst sagt intressant....vi är inte lediga dagen efter (?) och kommer sova på skolan och få frukost där så vitt jag vet!   mer om det senare :)

sen åkte vi och såg en pjäs i skanstull, beautiful thing hette den. den var väldigt väldigt bra! efteråt fick jag en liten fin broshyr om pjäsen av en av skådespelarna, som var väldigt trevlig förresten, kanske lägger upp en bild på den senare så får ni se :)          

hann hem innan det var dags att åka igen, första utvecklingssamtalet för året. gick bra. smög in på öb efter, det ligger precis vid min skola, där det fanns juleskum!! så goda :D

vill snygga till bloggen, men tror att jag kommer behöva hjälp. mina tekniska skills är inte de bästa.. någon som kan? :) (a)

over and out!


sökte och fann

nu har jag letat hur länge som helst på en bra, ganska nytagen bild på mig och karro! men jag hittade ingen! eller jo en del, men alla var vända och snurrade och konstiga, så jag orkade helt enkelt inte fixa till dom :P att jag inte är så teknisk av mig har inte alls med saken att göra.....men trots detta så fann jag en annan bild, från balen i nian :)  ulrika och karro lyckas slänga till med de där fina smilen, medan jag står och ser ut som en riktig golonka. emil smyger upp med handen och gör en liten fjortis pose och albin... ja vad ska man säga? hihi bilden fick mig iaf att le.  riktigt härliga dom där ;)

o emil, du missar väl inte prision break ikväll?! tänkte att jag skulle påminna dig för en gångs skull :D

nej nu ska jag dra mig från datorn, njut av den finfina bilden sålänge! från balen i nian.... hahaha :)


morgontrött

vem kom på att man borde ha datakunskap? jag bara undrar. här sätter man sig tidigt på morgonen på t-banan bara för att åka och ha 2 timmars datakunskap. är hur trött som helst, får verkligen kämpa för att orka hålla ögonen öppna. så kommer man till lektionen, och gör ABSOLUT INGENTING. erik sitter här brevid mig och nickar och håller med. fy fan vad onödigt när jag lika gärna kunde ha legat i min varma säng och sovit!!

nej nu ska jag sluta gnälla, men jag kan faktiskt skylla på att jag är otroligt morgontrött... det enda positiva idag är att vi slipper den estetiska orgenteringen och alltså slipper sluta kavrt i fem! :D  oj vad det gjorde min dag bättre när jag fick veta det!   nu ville erik väldigt gärna skriva lite i min blogg, så här kommer han! : lol

ja som ni ser är erik väldigt rolig :P  ester som sitter vid andra sidan om mig är mitt stöd som gör att jag orkar ta mig igenom datakunskapen. tack ester! :)

bara några miljoner timmar kvar av skoldagen nu, bäst att återgå till datan och göra absolut ingenting. over and out.

här är en liten goding som jag sa


lalala jag är klaaar!

finally, efter ett antal timmar är jag klar!! yes, yes o åter yes det blev helt enkelt skitbra! :D fick lite skratt då syster min skulle hjälpa mig lite också, "alla kottar som jag känner" fick en ny innebörd ;) men nu är det klart och jag kan göra vad jag vill resten av söndagen!!! härligt härligt

förresten, har ni märkt att det här är mitt andra blogginlägg på samma dag?! det trodde jag inte om mig själv. Inte för att jag har så många läsare, men sen satsar jag ju inte direkt på att ha en stor blogg! ( satsar o satsar, handlar väl mer om att det är omöjligt :P) men jag känner mig väldigt nöjd med mig själv just nu, så nöjd att jag kanske t.o.m. bjuder på en glad liten bild!! men det blir ingen  "dagens outfit bild", för tro mig, det skulle ni inte bli imponerade av för tillfället  ;) 

miljö och farsdag

vaknade runt elva idag och kände mig helt seg. Då hjälper det ju inte direkt att jag är tvungen att skriva ett EXAKT 5-minuters argumenterande tal som jag ska kunna nästan utantill. Om miljön. Sitter här nu och försöker komma på en bra inledning vilket inte är det lättaste!!! Men det måste bli gjort idag, så jag har bestämt att jag bara ska vara hemma idag och bli av med alla läxor. Vi får väl se hur det går med det... Saken är den att om jag sätter mig med läxor så kommer jag på efter någon minut att "jag måste ju bara se det där programmet på TV" eller "men det är väldigt viktigt att jag målar naglarna idag". Det tycks alltid finnas viktigare saker när jag ska plugga konstigt nog... haha.

Gårdagen spenderades först i skärholmen för att hitta en present till far min. Väl hemma igen okkuperade jag telefonen väldigt länge enligt min syster som försökte ringa hem. Sedan bar det av mot Misha där en mysig filmkväll spenderades.

nej nu måste jag faktiskt plugga.... hare bäst!


nu är det gjort!

nu har jag skaffat blogg, kanske den mest otänkbara att göra det! läser ju nästan aldrig andras bloggar, om det inte är någon jag känner som skriver, har aldrig riktigt förstått vad som är intressant med att läsa om andras liv? men nu har jag gått emot mina egna tankar och kanske t.o.m. ändrat uppfattning lite! känner ibland att jag bara måste skriva av mig, och då passar väl en blogg perfekt! ska försöka uppdatera ofta, men har en känsla av att de inte kommer bli lika ofta som jag vill...menmen. nu har jag iaf en början!

kram!


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0