Nu är det fanimig sommar!

Uuuuuunnderbar helg!
Grillade med vänner igår då, sen kom en massa andra trevliga människor som jag spenderade kvällen med!
Det var grillad korv, vattenpipa, bad (inte för min del dock..), massa snack, musik, myggor och allmänt mycket sommar!
Drog från långsjön vid tolv( kanske?). Sen åkte vi till någon Dannes garage. Stannade där ett tag med grabbsen och sen körde Christoffer hem mig på moppen. Skönt! Kom hem runt tre, väntade på att syrran skulle komma, pratade med henne ett tag och somnade som en stock vid halv fyra! =)

Och idag har jag och min syster städat hela lägenheten (kaos!). Sen mötte jag upp Karro i stan, tog en kort promenad innan spelningen. Mersi Bowcos var lika bra som alltid! =) 

Nu sitter jag här utan någon röst men fan vad livet är härligt. Jag älskar verkligen början av sommaren!

Tror jag är lite kär...

...i Regina Spector. Texten, musiken, charmen, passionen.... My god.   Den kvinnan är otrolig.

No one laughings at god when they see the one that they love hand in hand with someone else, and they hope they're mistaken

Lite läskigt

Det spökar här hemma hos mig. Nej jag ljuger inte. Nej jag skojar inte. Nej jag inbillar mig inte. Det är sant.
Senast imorse så stod Louise i sitt rum. (Alla andra sov, eller var inte hemma). Så hör hon att någon tar en galje i badrummet, där vi hänger upp vår rena/blöta tvätt! Så hon skyndar och kollar, ingen är där, men hela ställningen GUNGAR. Inte lite och diskret, som det kan bli om det skulle typ blåsa. Nej skakar, gungar.

Någon som vill hålla mig sällskap inatt?

Killar är konstiga

Okej så jag vet att uppdateringen inte har varit det bästa direkt... Men eftersom bloggen inte är min största prioritet så struntar jag i det! Mohahah.  Får väl ändå ta och tacka mina lojala läsare som kikar in varje dag ändå ;)

Snabb update: Bio med Sandra idag, träffa ulls imorn, grilla med gänget+gäster(antar jag) på kvällen, och på söndag måste jag seriöst städa mitt rum.... KAOS!

Jag vet att det blir lite tråkiga inlägg just nu. Har så mycket jag vill skriva att det blir ingenting ist... Sådär är jag med allt. Lite ironiskt ändå kan man tycka..

Men, nu ska jag säga här, att självförtroende är så viktigt! Även om jag inte har det bästa självförtroendet direkt, så är det absolut något jag strävar efter! Det är det som får en att våga, att ta för sig och att verkligen leva livet så som man själv vill!
När jag var yngre kände jag ofta att folk trampade ner på mig (självförtroendet var alltså inte så starkt då), och jag tror att det var för jag alltid har varit den snälla söta Isabelle. En sådan är lätt att kliva rakt över, och det finns många människor som utnyttjar sådant. Jag var en sån som aldrig skulle ta stor plats (inte blyg dock, det är en annan sak), för att jag inte ville ta någon annans plats. Jag tror helt enkelt att jag brydde mig för mycket om andra, och för lite om mig själv. Jag har väl lärt mig med tiden, att man alltid måste stå upp för sig själv. Att den enda som egentligen kan lita på till 100% är en själv. Och ju äldre jag blev, ju mer började jag göra mina egna val, säga det som jag tyckte var rätt, stå för det jag tyckte, försvarade mig själv.... Folk ser nog fortfarande mig som lilla söta snälla Isabelle som inte skulle göra en fluga förnär. Och det stämmer. Om inte flugan skulle göra mig något vill säga. Då slår jag tillbaka. Jag är inte så mesig som jag var då. Ingen ska trampa på mig, eller tro att man kan behandla mig hursomheslt.
Det här handlar inte om att få ett storhetssinne och tro att man är bättre än allt och alla, utan om att ha respekt för sig själv.  Det gör inget om folk ser mig som snäll och gullig, men jag gillar inte heller när folk får en uppfattning som de aldrig släpper. Att de tror att jag inte gör si eller att jag gör så. Det irriterar mig något så otroligt! Ni kan omöjligt veta allt om mig, eller vad jag vill göra eller inte göra. Vad jag kan och inte kan. Vad jag har gjort och varför jag har gjort det.

Så, för att sammanfatta det hela, det handlar om att vara stark och tro på sig själv. För om du inte tror på dig själv kommer ingen annan heller göra det. Man kan vara stark utan att ha bra självförtroende också. Jag anser att jag alltid har varit stark t.ex. Jag har, när det kommit till kritan, gjort det jag tyckt varit rätt. Jag har stått för det jag har tyckt. Jag har klarat av mycket i mitt liv som de flesta inte ens känner till. Jag är stark. Det vet jag.
Men man blir starkare med en starkare självförtroende. Så en blandning av de båda är bäst.
Men släpp in folk. Var inte för rädd att bli sårad eller besviken. För hur ont det än gör, så gör ångesten över att inte ha vågat chansa ondare. Tro mig, jag vet...

Idag är en bra dag!

Ja det är det sannerligen! Haha. Hej jag är en 70-årig optimist.

Iaf, back on track.
Det är en bra dag, betygen är på topp,engelska är tydligen mitt förbestämda öde verkar det som med tanke på senaste event.
Det där lät skumt men jag orkar inte ändra.
Jag har även ätit en glass idag, och nu ska jag äta en till. Att tjocka sig är bra för själen!

Snart, snart är det lov. Och snart, snart så ska jag försöka få pappa att fixa min dator så jag kan göra som jag vill. Livet glider på. Hej då.

Break it

Shake my world, baby.


Banankontakt

Skönaste sovmorgonen imorn, endast två lektioner. Vi håller tummarna för MVG i spanska. Det kan gå, det kan gå....

TVÅ VECKOR KVAR TILLS SOMMARLOVET!!! Jag smider planer. När det blir sommar kryper jag fram. Grr.

Jaha. Det där var ju roligt. Nu har inte jag någon skrivlust. See u when I do. Laaaaaaaater!


I know from the look in your eyes.

Idag har man fått brev om lumpen minsann. Skulle nog verkligen passa mig det. Ni vet, alla svåra fys-test och så. Det står nämligen där i att konkurrensen är hård och dom vill bara ha dom bästa. Brevet liksom skriker ISABELLE KOM HIT! Men jag är waaay too busy för att hinna med sånt där trams. Jag kräver hårdare tag, svenska-mes-lumpen kommer ju inte ha någon inverkan på mig. Jag är ju praktiskt taget så bra man kan bli. Nej, sånt där är bara till för mesiga trams mesar som vill leka med gevär i skogen.
Själv ska man ju ha bomber och granater och spränga hela jorden helst. Då skulle vi kunna diskutera om att göra lumpen.

Annars då? Har i stort sett gått helt i mina egna tankar idag. (och ja, jag brukar traska omkring i andras tankar). Jag har ingen större koll på någonting annat än mina dagdrömmar. Dom har hoppat från det ena till det andra. Men mest till det ena. Jag vet att det är en sann dagdröm. Eller det kommer bli en sann dagdröm. Fast då är det iofs inte en dagdröm längre....Aa men ni fattar. För jag bara känner det på mig. Och om det är något jag kan lita på är det min magkänsla. Den har rätt i 99.9% av fallen. Ganska mycket det, enligt mig. Kanske det räknas som en talang? Talang 2010 nästa!

Nej usch nu börjar jag med mina torra skämt igen. Förlåt. Det är min varning till att sluta skriva. Men, i nästa inlägg (lovar inget dock) är det självbekännelser som gäller! Eller bekännelser iaf! Om allt möjligt! AMMAAGAAAD I KNOW!


Nämen så mysigt dom ser ut att ha det! Lyckan skiner i hans ögon, verkligen.

såhär skulle jag kunna se ut om jag gjorde tramseriet. Inget hår, bara lugg. Fint.
Over and out, spacewomen calling.

Nothing is what it seems

Snart ledig. Det behövs. Känns som jag missar mycket just nu. Vet inte varför. Kan tycka det är lite trist.
Men varför klaga. Om jag inte går och blir överkörd av en buss imorn så har jag ju hela livet på mig. Att göra allt det där jag missar. Vad det nu än är.

Pusssss

Move on

Alla gör misstag. Ingen är perfekt. Du kan alltid tro vad du vill, men du vet inte om det stämmer.
Alla gör misstag. Gå vidare. Livet är som en dans på rosor, då och då kliver man på taggarna. Men man ska inte glömma bort allting som fanns där innan. Eller det man har fått av det som har hänt, även om det som hände var ett misstag. Att fly eller undvika någon hjälper inte. Man gräver bara ner sig sig ännu mer. Om man är orolig för något, om man har dåligt samvete över något, om man ångrar något... så är det inte hela världen. Bara man kan prata om det.

Så varför undvika när allting kan vara som det alltid har varit? Ett misstag förstör inte allting. Det sabbar bara det som du låter det sabba. Det är ditt val.

Måndag

Oh vilken seeeeeeeeeeeeeg dag! Alltså verkligen seeeeeeeeeeeeeeeeg.
Måste plugga, måste äta träbitar och måste en massa annat som jag inte vill skriva.
Det var bara det jag skulle skriva idag tror jag visst. Lägger in ett klöver.♣ nej det blev inget klöver. Hej då.

Sommarkänsla

Jag älskar skor! Det märker jag nu när det börjar bli varmare och jag börjar bry mig om kläder lite mer! Överallt finns dom, och alla tittar på mig och vill att jag tar med dom hem. Men det fick räcka med ett par klackar idag, himlans fina och lagom höga. (Alltså, inte så höga att man inte kan gå i dom efter 5 minuter, men inte heller så låga att det knappt gör någon skillad om det är en klack eller inte.) I LÖÖÖÖÖÖVVVVVEEE THEM! Haha. Och sen fick jag tag på en svart "midje"kjol från H&M, fanns bara kvar i storlek 40 dock, men det gör ingenting eftersom den går att sy in. Den slutar strax innan  knäna, så den är ganska lång, men det var vad jag var ute efter =).
Och vad vore en shoppingrunda om man inte köpte örhängen? Så ett par runda, billiga, i en ljusblå somrig färg slank också med.
Men jag har faktiskt köpt present till far min med, så har inte bara handlat åt mig själv....

Melodifestivalen ikväll, jag är grymt taggad. Eller inte. Men var jag än hamnar så lär jag få se el grande finale! Ska försöka att inte skämmas allt för mycket åt Sveriges vägnar. Pusspusspuss♥

Världen borde bjuda på mer knasiga bilder. Jag ska föregå med gott exempel.


It's nice to be a lunatic

Ja det är det verkligen!

Uppspelet gick bra, inte perfekt men det märktes förhoppningsvis inte ;)      Så hade jag bara en lektion idag, där jag skulle skriva ekonomi-provet! Tror det gick bra, kunde iaf svara på alla frågor. Men det handlar så mycket om man är duktig på att argumentera och ta ställning...Kändes som jag skrev en jädra massa åtmonstonde...

Nu är det fredag och jag ska dega. Haha nej det ska jag inte. Jag skrev det bara för att det rimmade. Men nu när jag skrev det insåg jag att det gjorde det visst inte... Woopsie. Det är inte första gången jag får för mig att saker som är ologiska rimmar. Som typ Tuggummi och Akrobatik. Okej kanske inte så grova fel. Men ändå. Störande fel.

Nu tappade jag helt bort mig. Fan att man har så många tankar hela tiden. Det är jobbigt att vara människa.


osminkad,trött och sliten. Det naturliga i sin fulla charm. Haha, förlåt. Men fina bilder är tråkiga.


Ikväll händer det...

Efter ett långt väntande sker det nu ikväll, dags för uppspel av våran barnapjäs! Det är premiär, det är glamor, det är jättekvinnor och det är alldeles alldeles underbart. Hah.
Det är dock inte för barnen ikväll, utan för familj&vänner och andra teater-freak. Barnens tur är inom en snar framtid däremot. =)

Idag hade jag bara spanska nationella (skrivdelen). Jag blev klar på typ en halvtimme. Känns lite osäkert. Var jag bara väldigt bra, eller väldigt slarvig och allmänt sugig? Hmm..  Det andra låter i för sig mer trovärdigt, men jag ska förbli optimistisk!

Nu ska jag sminka mig och plugga in repliker, sen är det genrep som gäller!
  ritad av mig, ungefär ett år sedan
Puss på mig och min teatergrupp!

Så var det onsdag igen

Nationella i matte idag, sedan lång rast för att klockan ett se musiklatreornas musikal. Haha. Ett ämne att diskutera. Den var iaf inte så dålig som jag hade förväntat mig. Det är väl alltid något.

Imorgon är jag i stort sätt ledig. Vi har ingen samhällslektion på morgonen, ingen matte och på resurstiden ska vi göra prov, men inte jag eftersom min teatergrupp har uppspel imorn! Sen har jag i för sig språk på morgonen, men det kommer jag nog strunta i.....Hihi.

Ja... det var väl i stort sätt det jag hade att säga idag. Inte mycket alltså. Kan ju berätta att jag stötte på en till från Eken (musikal på statsteatern jag var med i när jag var mindre) igår! Alltid lika trevligt. Jag kände inte igen honom direkt, och hade nog aldrig vetat vem det var om inte Josef hade berättat det för mig. Men han mindes mig iaf! Haha. Fan vad tråkigt inlägg det här blev. Jag ska sluta nu. Puss puss puss


Naturen är vacker


Missunderstood

Jag behöver något mer än verkligeheten. Varför då kanske ni tänker. Jo. För att verkligheten är inte alltid som man vill. Det kanske låter jättebarnsligt att inte vilja vara där man är hela tiden. Men det finns dagar som man bara inte skulle kunna klara av om man inte hade drömmar, eller fantasier. Jag behöver något att klamra mig fast vid, något som inte är normalt och naturligt. Ibland behöver jag något som överskuggar den tråkiga vardagen. Inte för att jag på något sätt är missnöjd med mitt liv. Jag är väldigt nöjd faktiskt. Just nu är allt precis som jag vill att det ska vara. Men vardagen kan ändå lätt bli grå och tråkig. Rutiner som sker. Man ska äta, sova, gå i skolan. Vid dom tillfällerna vill jag ha något att falla tillbaka på. Ofta räcker det med väldigt små saker, kanske kan en bok, eller en film, musik, eller en dagdröm.
Lite konstigt låter nog det här för er som inte har upplevt det.

Men jag är bara en sån person. Så fort jag har gått ut gymnasiet kommer jag resa utomlands. Kanske flyttar utomlands t.o.m. och skaffar mig ett jobb där. Jag kommer inte klara av att sitta hemma i Sverige och ruttna. Jag måste pröva på en massa nytt! Det finns så mycket jag vill göra, att jag nästan fryser till istället och gör ingenting. Det är ju alldeles hemskt! Jag blir stressad bara av att tänka på allt jag ska hinna med. Men jag vet iaf att jag inte kommer fastna i rutiner. Jag kommer bryta upp och börja på nytt flera gånger. Jag har verkligen ingen aning om hur min framtid kommer se ut. Och det är precis det jag gillar. Man behöver inte planera allt, för livet går sin egen väg ändå.

I'll be right here with you

Jag hatar faktiskt när folk tror att dom känner en så bra att dom vet allt om en. Hur man reagerar på saker, vad man gillar och inte gillar, vad man tänker... Mycket kan läggas på där. Men alla vet faktiskt inte allt, även om folk tror det. Så sluta låtsas att ni vet, och fråga istället så kanske ni blir förvånade. Folk som bara antar är inte värda min energi.

Vad argt de där lät? Det var inte meningen. Men nu orkar jag inte formulera om det.




     jag och ena syster =)


Bilder

                                 


Från olika tillfällen.

Det är över nu

Helmysig dag!  Hade bara en lektion mellan nio och tio, så jag passade på att möta upp Ullis för en shoppingrunda! Sprang runt i lite olika affärer, käkade glass, hamnade i en fin park, lyssnade på Gyllene tider (alltså = sommarkänsla) och sedan kollade vi runt lite till. Kom hem ett par skor, tofsar och en väska rikare ;)

För övrigt är jag fortfarande förkyld... Har inte kunnat prata ordentligt idag (frågan är nog ändå om jag någonsin kan det?). Fast idag var det värre en vanligt. Det verkade som om alla ord som las på min tunga liksom omformades innan dom nådde läpparna. Eller så fanns de rätta orden där, men hjärnan hängde inte riktigt med. Hm, that's a thinker.
Vi skyller på pollen.

Jag har så mycket jag skulle kunna skriva! Fingrarna bokstavligen kliar av spänning! Men icke. Den här bloggen är inte till för bekännelser. Fast jag kan lova, att inom en snar framtid kommer jag dela ut små potioner av mina tankar. Så slipper ni läsa "min vardag" inlägg...Haha.

Puss på mig!

Hemma

Jag är förkyld och bestämde mig för att stanna hemma idag. Det är så konstigt, för förra året var jag bara sjuk typ en gång, och nu det här året är jag sjuk hela tiden.... Blääää.

Men Sandra är tydligen också hemma, vilket innebär att jag har någon att prat med på msn (min röst är död). !  Härligt.

Nu ska jag dricka oboy.

Superwomen

Pappa dammsuger i mitt rum.
 Varför??Jag skulle aldrig dammsuga hans rum.
Jaja, vad klagar jag för? Njut och lev förihelvete! God dammit women!

Ehm... Idag ska jag ladda in en massmassa bilder! Jag ska dela med mig senare kanske. Har fotat lite old teckningar som jag har gjort och gillar. Ifall man skulle tappa bort dom liksom. Virrig som man är.

Och Grattis broden min som fyller 22 år idag! Väl kämpat.

Puss på munnen.

Sammanfattning!

Konserten var bra, precis som sist blev lokalen tom när alla som vi var där med gick!
Sedan var det statsit-delen då, det var lagom roligt, stötte på Mikael Persbrant, cooling jag vet.

Det var min sammanfattning alltså, tror inte ni har något större intresse av övrigt som hände...
Gick hem idag från skolan, mår dåligt och tro jag är förkyld igen. Fuck säger jag bara.
Imorn är det nationella prov i spanska, lucky me. Nu ska jag gå och tröst-äta bullar. Puss på mig.

RSS 2.0