Korv med bröd?

De här bråken om man ska säga korv med bröd eller bröd med korv börjar kännas aningen tråkiga. Ja men på riktigt, man har ju ingen jävla korv med bröd utan korven. Då kan man ju sitta där med sitt bröd och låtsas som om man käkar korv och bröd. Och varför ge sig in i tanken om att man ska ändra namn på alltihopa bara för att man tar brödet först? Vad spelar det för roll, de är ju fortfarande KORV MED BRÖD. Brödet är ju inte det viktiga i korv med bröd, det är ju korven. Om bröden hade varit de viktiga så hade man väl kallat korvstånd för brödstånd istället. Kände bara att jag skulle reda ut det hela. Och ja, jag irriterar mig på småsaker. puss

Viktigt

Jag vet vad ni alla kommer tänka när jag skriver det här: Vad efter hon är! Det hände faktiskt i tisdags!!!! (tror jag, har faktiskt ingen jädra aning så mycket bryr jag mig)  Men vem i helvete bryr sig om att Kronprinssesan ska gifta sig? Nu har ändå folk tjatat i typ miljoner år om när dom ska gifta sig, och de har t.o.m. gått så långt att de frågar i random people på gatorna om de tycker de är dags för Viktoria och Daniel att gifta sig. Vad är det för fråga liksom? Ska någon som varken känner mannen eller kvinnan svara på vad som är rätt för dom? Jag förstår inte hur de kan läggas in extra nyheter på denna helt obetydliga incident som alla ändå har vetat om kommer hända inom en snar framtid.   Barnen i Afrika svälter ihjäl, men nej, Viktoria ska ju gifta sig!!! Hur kan någonting vara viktigare än det?! Det handlar om Sveriges framtid! 

Hello newsflash, kungen har ingen makt och det kommer inte Viktoria ha heller. Så varför ens bry sig? Suck säger jag bara. Om det här är de största och viktigaste nyheterna vi har att komma med, så är det ju bara rent av sorligt.

Torsdag

Dagen blev inte som planerat, men det gör mig inte direkt något. Istället så ska jag skriva min samhälle-uppsats, som jag kom på igår, ska vara klar nästa vecka för att redovisas. Jag hade inte ens börjat förrens någon timme sen. Men nu ska den bli klar, så jag slipper gå omkring och bli stressad av att den inte är klar. jag skriver om HIV/AIDS och det går långsamt framåt. Men man kan ju inte riktigt klandra mig att jag tappar fokus från Words och kikar på lite andra saker nu när jag faktiskt har lov. Jag kommer antagligen ändå sitta på söndag i panikattack eftersom jag inte har gjort någon av mina miljoner läxor. Det är ganska sjuk att vi har så mycket till nästa vecka. Allting hamnar jämt på samma vecka! Suck =(

Ha en så bra dag medans jag sitter här och ruttnar i mina läxor och långsamt tvinar bort i uttråkhet. Puss 

Tänk efter nu grabbar!

Okej, efter att ha sett tusentals filmer och hört miljontals historier från alla möjliga, så känns de som att någon måste giuda er killar lite. Ansvarsfull som jag är ska jag ta det på mig. Någon måste ju tala om för er grabbs vad man inte ska göra när man gillar en tjej! Så här kommer några förslag:

  • Snacka inte om alla andra tjejer ni har gillat eller gjort saker med! ( om hon inte frågar och verkligen vill veta förstås) Hon kommer inte bli imponerad. Snarare får det henne att känna sig osäker. Tänk efter själva nu, vad skulle det vara bra för egentligen?
  • Behandla henne inte som skit. Även om många tjejer säkert diggar bad-boy-stilen, så är det här inte den rätta vägen. Hon kommer troligtsvis anta att du inte bryr dig om henne alls, och därför kommer hon sluta bry sig om dig med. Ingen blir intresserad av någon som inte visar något alls tillbaka. Inte så konstigt väl?
  • Förvänta dig inte att hon ska förstå allt du säger eller gör på det sättet som du egentligen menar. Den stora sanningen om tjejer. Vi överanalyserar. Allt. Mycket. Om allt. Så om du verkligen vill att hon ska förstå något, andvänd dig av klarspråk så det inte kan tolkas på tusen olika sätt.
  • Och slutligen, bli inte bättre "kompis" med hennes kompis för att komma henne nära. Funkar aldrig. Hon kommer bara tro att du gillar hennes kompis, och hennes kompis kanske rentav börjar gilla dig. Då skulle hon inte ens kunna bli intresserad av dig, även om hon ville.

Nu kan jag självklart inte garantera att allt detta stämmer, men det är baserat på egna uppfattningar från diverse saker. Hoppas ni läser det hela med en smutta ironi också, för jag är inte dödsseriös på något sätt, även om mina påståenden är sanna. =)


puss!


Fever in the morning

Jag blir tokig på mig själv! Brukar väldigt sällan drömma, men det hör lovet har det varit en ny dröm varje natt. Några härliga, andra mest konstiga eller så vaknar jag och tror att det jag drömt är sant. Så antingen vaknar jag upp alldeles orolig eller så vaknar jag upp och blir besviken. Vilket är bäst egentligen? Idag ville jag iaf bara somna om...

Satt uppe till tre igår fastän jag var hemma. Oftast om man är hemma någon kväll så brukar man ju lägga sig relativt tidigt. Eller iaf jag. Men så blev inte fallet, jag och Albin satt och snackade om allt mellan himmel och jord och vips så vad klockan tre och jag var dödstrött! Hur tusan kan tiden gå så snabbt att man inte ens märker att det har gått mer än tre timmar?

Anyway, jag kom upp ur sängen till tolv och har faktiskt varit så duktigt att jag har pluggat spanska! Imorn ska jag träffa Ulrika och möjligtsvis delar av gänget. Men tror ingen kan. Ingen är ju hemma. Jaja, who cares. I'll be in touch. puuusss


The Albin- incident

Hade en liten msn-konversation med min vän Albin tidigare. Den här roliga incidenten fick mig att skratta en hel del iaf. Sånna här saker tycks endast hända Albin.... Någon måste ju sprida ordet.

Albin säger:

ja vaafn

Albin säger:en fågel sket ju påmig BIG TIME häromdagen

Albin säger:
ja vafan

Albin säger:

det var pinsamt som in i helvete

Albin säger:

jag går på perrongen i gllmars

Albin säger:

just mindin my own buissness

Isabelle säger:

haha

Albin säger:

och helt plötsligt är man TÄCKT i fågelskit

Albin säger:jag fattar inte hur en enda fågel kan skita såmkt

Albin säger:HELA jag var nerskiten

puss på dig


Förvirring

Det är så svårt att läsa dig. Jag har ingen aning var jag ska placera dig eller vad jag ska tro och tycka. Och varje gång jag tror mig veta så vänder du det hela så jag inte har en aning igen. Därför kan jag inte heller bestämma vad jag gillar och inte gillar. Om du är seriös eller inte. Om det finns något där, eller om det bara är ett tomt blad. Just nu känner jag inget, vilket säkert är lika bra. För antagligen så lär jag förvånas några hundramiljoner gånger till innan jag vet minsta lilla säkert om dig. Det handlar inte om mig, egentligen. För om jag visste allt det där som jag inte vet, så kanske jag också skulle kunna svara värdigt. Jag vet bara inte om jag orkar gå omkring och fundera på det. För kanske funderar jag på ingenting. Och det är okej om det är så, för jag känner inget just nu. Men om det finns något, någonting alls, då kanske det är värt att fundera över....


Från i Lördags

Tänkte att jag skulle vara snäll och lägga in tre bilder från festen i lördags! Den ena är på pendeln på väg dit (linnea och jag) och de andra en på festen med en massa solk som jag inte orkar rabbla upp alla namn på ;)



Hårfärger- do I rock them all?

Här ska ni få se mig som blondin och som brunnet! Välj er favorit! =D

 



De är tagna vid väldigt olika tillfällen, men man ser ju iaf hårfärgsskillnaden tydligt!


Every time

Nothing's broken
But something's not right

Maybe I'm stupid
But it seems to be out of sight.

What I do and what I don't
is not always what I meen

But no matter what I do
you're the one to chose what you have seen.

Aldrig blir det som man tänkt sig

Jag vaknade halv ett idag! Här kan man snacka om att behöva sova, jag la mig faktiskt ganska tidigt igår! Men hade det mysigt med Karro och Ulrika, det blev dock ingen film för vi fastande i att prata. Vi hade inte träffats på så länge, så vi hade mycket nytt att prata om.

Sitter och kollar på reprisen av melodifestivalen, missade den i ju i lördags. Jag är faktiskt inte beroende av melodifestivalen, men det är lite halvmysigt att se den nu på dagen när jag inte har något annat för mig. Förutom en massa läxor. Men då ser jag hellre Festivalen =).

Kanske blir det ett till inlägg senare... Vi får väl se vad jag hittar på ikväll!

Puss

Trötter

Hade de så trevligt så igår, fastän vi var tvungna att åka ändå till Jackobsberg. Men det tog inte så lång tid, var hemma innan mina föräldrar hann oroa ihjäl sig.

Nu ska jag snart möta upp tjejorna för en tjejkväll! Alla är rätt sega men ingen känner för att sitta hemma ikväll. Så det blir lite film och en jädra massa snack.

Men nu ska jag dra så jag får lägga in ett inlägg senare! puss


LOV

Nu har jag klarat mig igenom första delen av den här terminen! Underbart med lov faktiskt. Ikväll skulle jag träffa hela gänget, men det verkar nu som att ingen kan. Tråkmånsar som måste ha annat för sig säger jag bara. Vi får väl se om vi hinner ses nu på lovet då...

Imorgon ska jag iaf träffa lite classmates för fest! Det är Linneas birthday som självklart ska firas. Ska kanske åka till Sandra i förväg så vi kan fixa oss tillsammans. Så slipper jag dessutom ge mig på ett försök till att locka håret själv. Det går aldrig. Vet inte riktigt varför, jag har typ för lent hår. Men Sandra tipsade om en jädra massa hårsprej som tydligen kunde hjälpa. Vi får väl prova och se. Förhoppningsvis har någon med sig kamera imorn ( jag har en, men orkar aldrig ta med mig.. är inte den personen som springer runt och fotar allt och alla =P) så att jag kan bjuda på lite bilder från kvällen senare.   =)

Nu ska jag göra en massa onödiga saker. Som att se på TV och äta glass. Och le.

pusshej!

Man ska vara glad!

Även om det inte har varit den bästa dagen i världshistorien, så tänkte jag vara snäll och bjuda på lite bilder till er!  Från friluftsdagen. Voila.

            

Jag i gul mössa! Sen har vi Lina, Ester och en av Sandrorna!

puss

Onda onsdag

Dagen börjar tidigt, med iskalla vindar och ständigt spänd kropp( eftersom det är så kallt att man spänner sig alltså). Det är matte. (Redan där förstår man hur resten av dagen kommer bli). Men det gick bra, jag lyckades på något övernaturligt sätt klara mig igenom alla lektioner utan att dö av hunger eller somna som en stock. Det enda missödet var då mina skrattattacker åt absolut ingenting eftersom jag var så trött och hungrig. Men man får ta det onda med det goda, right?  
Sen får vi höra att samhällslektionen är inställd imorgon. Varför klagar du över det undrar ni? Jo det ska jag tala om. För att jag har fuckingjävlakuk spanska första lektionen, och får då alltså inte den där låååååånga sovmorgonen som alla andra får, utan jag ska behöva dra mig upp ur sängen halv sju, sitta på spanska, och sen göra ingenting!!!!  

Någon jävel gillar inte mig just nu.


Huvudvärk

Gick till skolan idag ändå, men orkade inte med sista lektionen igen så jag gick hem. Det är så irriterande, jag har nått i kroppen som ligger och gnager, men det vägrar bryta ut! Så istället så måste jag vara sjuk i flera veckor och jag har ständig huvudvärk(?) . Tur att det är lov nästa vecka då! Har faktiskt redan gjort lite planer( för ovanlighetens skull) . Det ska bli lite kompis-time och lite fekke-time. Härligt och nödvändigt. =)

Tror att jag ska gå till skolan imorn också, lika bra att härda ut. Nu ska jag skicka iväg en läxa och sen gå och lägga mig. Kanke kan man sova bort sjukdomen?

puss

Monday

Så var det måndag och vem blir sjuk om inte jag? (och tydligen alla andra också?) Ska iaf försöka ta mig till skolan imorn, inte bra att missa så mycket. Annars har det inte hänt så mycket mer tråkigt idag. Inte roligt heller för den delen. 
Gick till skolan, gick hem från sista lektionen och satt hemma och läste Cosmopolitan.

Nej usch de här var ett tråkigt inlägg, jag ska bespara er från mer smärta. Adjö.

Melodifestivalen

Marcus Larsson (Aftonbladet) om Amy Diamond:

"Schlagervärldens svar på roboten R2D2 är för övrigt 17 år gammal. Så varför gör hon fortfarande snorig mellanstadiedisco? Som det gula bananen frågade den gröna - när ska du mogna?"

Klockrent.


Alla hjärtans dag!

Den 14 februari, dagen då alla små kärlekspar bara kramas lite extra och ger varandra blommor och choklad. Det är kärlekens dag! Men jag tycker inte det bara måste vara kärlek-kärlek, det finns ju faktiskt en massa annan kärlek! Såsom vänskapskärlek, syskonkärlek, annan kärlek...   jaja i vilket fall tycker jag ingen ska vara ensam även om det är så att man är pojk/flick-vänslös. Sprid kärlek ändå!

Lite kärlek till folket från mig!  <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3  ♥


Here with me

Jag vet inte vad jag ska skriva. Känner mig fundersam. Tänker kanske för mycket. Om allt och alla. Måste sluta med det. Så får vi se vad kvällen bringar.

 saknar det blonda dock.
puss


Fredag den 13

Kort skoldag utan större ansträngning. Finular på vad som ska ske ikväll och imorn - de är ju trots allt alla hjärtans dag vilken sekund som helst!

Finns så många urgulliga människor som gör en så glad och överraskad! Ni vet vilka ni är så det blir inget tack-tal idag, men ändå, tack!

nu orkar jag inte skriva något mer för dagen tror jag, så det gör jag inte.

pussiluss

gotta tell you...

Hell yes. Jag är en bra medborgare!

Detta hände: jag och Sandra promenerar ner för gatan, glada och käkar salta pinnar. En kille tappar sin plånbok, mitt framför oss! Han skyndar vidare utan att märka något. Jag och Sandra ställer upp för rädding! Jag ropar högt  "ursäkta"! Snubben vänder sig om och kommer tillbaka. Han verkar inte förvånad, inget man tänkte på i detta läge dock. Sandra lämnar över plånboken. Han står kvar. Vi vänder oss om för att gå. Vi är omringade. Av massa människor vi inte känner, både boys och girls. Så får vi veta att det var en undersökning, och att dem tyckte det var jättebra att vi gav tillbaka den (självklart). Tydligen hade några andra stoppat ner plånboken i fickan och gått? Vem gör så? Dumma er.
Efter lite chitchat med boysen och girlsen så var det photo-time. Suck. Plånboksmannen med mig och Sandra på varsin sida, båda med tummen upp.  Plånboksmannen körde hardcore med båda tummarna.
Vi får väl se var den bilden dyker upp! (förhoppningsvis ingenstans!)

pussiluss

Lektion med Sandra :D

Nu sitter vi här igen, alldeles ensamma i en annars tom datasal. Förutom alla datorer då, såklart. Vi ska jobba om HIV/AIDS, fick lite extra help av Patrick eftersom alla andra muppar i våran klass ser på en film som vi redan har sett. Kan inte skriva i skolan, så nu sitter jag bara och trallar här med Sandrilandra istället, medans båda skriver i bloggarna... muy interesting =)

Snart är det english test, som ni ser har jag redan börjat printa in engelska överallt.
Skridskor igår, ni ska få en bild sen ! 

puss

Oh lala!

Idag fick jag höra att man vet allt om mig genom bloggen. Det var intressant att höra. Visst delar jag med mig en del, men knappast så mycket väl? Tycker mest att jag skriver ironiska och lite skumma eller alltför tråkiga inlägg. Men om det duger för er läsare så är jag glad! :D

Tyvärr så blir det här ett av de tråkiga inläggen eftersom jag inte har så mycket att skriva om idag! Kan berätta att imorn är det friluftsdag. Jag är inte lika hurtig och pigg som de andra barnen och åker skidor, utan jag kör på skridskor i kungsan. Blir säkert bra det med. Om sanningen ska fram så har jag faktiskt aldrig åkt skidor, och jag känner inte så mycket för att åka störtlopp rakt in i ett träd och bryta alla ben med klassen, så jag undviker nog det...

Jusste! ERIK kom och hälsade på idag! Jag blev glaaad! Det borde du göra oftare! :D  

pussiluss

Beck is in tha house

Yes, det är söndag och det är Beck. Lagom perfekt för de här kvällarna. Gunvald är självklart favoriten. Håller ni inte med? =)

   Grabbarna är coola.

If you love me won't you let me know?

The day is back. Åter igen. Den kommer som den vill, oftast efter lördagskvällen sådär inpå småtimmarna. Jag pratar om Söndagen. Den där onödiga dagen i slutet av veckan som man ändå måste ha för att orka med vardagrna. Jag tycker likadant som jag gjorde när jag var liten; Man borde vara ledig i fem dagar och gå i skolan två istället...  

Jag vaknade tidigare än jag brukar idag iaf, redan elva! Duktig sjukling. =) Ändå har jag inte hunnit med mycket mer än att ta en långt, härligt bad. Doesn't get better than that! Så nu luktar jag fräscht av shampo och jag är mjuk som en kudde. Lovely.

Notera att detta är mitt 100-inlägg också! =D

Hade tänkt plugga idag, men varken orkar eller vill. Så det skiter jag i!  Hejsvejs.


Lördag och melodifestival

Jag tycker inte om när det är lördag och man blir sjuk. När man inte har någon röst och är förkyld samma dag som melodifestivalen. Måste stanna hemma ikväll alltså, död som jag är. Och självklart blir det då så att man tittar på festivla-skiten. Dom skrämmer mig. Blir bara sämre. Tanter i skinn och dansband med kostymer.

Hoppas ni får en bättre kväll.........


saknar värmen

   gillade den gråa :) Eller ska man slå till med lite färg?
Hm.. Dagens i-landsproblem.

puss

Hotties

När man är ledsen så kan man bara kolla in de här hetingarna så blir man genast på bra humör igen.

 Mycket snygg....



 inte dåligt... Men sen har han ju superkrafter i Heroes också... Grrr.


 Brilliant...

dröm sött flickor...


Hej fredag!

Det är så otroligt härligt att sluta tolv på fredagar! *skryt* =D   Nej men på riktigt, tror inte jag skulle klara av att gå ända till fyra som många gör..

Fått scener idag på teatern som vi ska jobba med, tydligen måste jag och oliva kyssas en massa? Vi får väl se hur vi löser det...

Min samhälls lärare är så konstig och så rolig. Måste bara ge er några av hans ganska torra skämt som man ändå asgarvar åt när han säger dom. Man tror nämligen inte att han är den skämtsamma typen...

"har ni hört om det senaste styckmordet i afrika?"
Jag, jätteseriös: "Neeej, vaddå?"
Han: " Nelson Mandela"
Jag ser mig förvirrat omkring och undrar om jag har hittat på själv i mitt huvud om han är död...
Han : " Nelson Man-dela.
Sandra: "jaha!!! " *asgarv
Jag: jaha nu fattar jag!!! :D  sen skrattade jag tills jag dog.

Några från min klass och jag sitter i korridoren. Patrick( läraren då alltså) går förbi och lägger kommentaren: " Ni är som tio små negerungar, ni blir bara färre och färre".  

Han : " Rädda barnen, vem har skrämt dom?

Ja det där var bara litegrann, kanske får ni mer sen... Han är ju för härlig.

Puss


you make me smile

Skoldagen är över och jag ska få i mig lite närning nu innan det är teatern som gäller. Träffade Christoffer på hemvägen, det är fan jävligt sällan man stöter på kompisar på tuben? Hur kan detta komma sig egentligen, alla åker ju med den? Underligt.

Har haft spanska-föredrag också, jag babblade på om Red Hot Chili Peppers och det gick nog ganska bra! Jag hann iaf inte dö av nervositet.  Det är konstigt de där, jag ääääälskar teater, och att liksom "spela" på scen, men så fort det kommer till redovisningar så får jag välrldens ångest. Jag tycker inte om att redovisa alltså. Inte alls.
Underligt.

Nu ska jag gå, hoppas ni fick tillräckligt med underligheter för en dag =)   Puuuuuuussss

Samhälle

Sitter i datasalen nu på samhällslektionen! Ska välja ett ämne att skriva om, funderar på AIDS.  Måste fundera mer.

Funderar också över spanienresan. Vill ju åka, men vill inte bo med en främling+min spanskagrupp som inte innehåller så roliga personer som man kan drömma om.  What to do what to do.

Teater ikväll, men fri från läxor! Bara en massa inlämningar som inte är tills fören nästnästa vecka =) Så nu är jag glad.

over and out.

SPAIN

Hell yeah. Vi får åka till Alicante med spanska-gruppen!!! :D   visserligen som utbytesstudenter, men typ helt gratis!?  Hur galet är inte det?  Jag sitter här och finular på om jag vill med.... Antagligen. Men lite skumt är det nog att bo hemma hos en helt annan familj, i ett helt annat land som pratar only spanish liksom. Jag är inte bra på spanska...

Mer update om det senare. Nu ska jag kika på Vänner, sen måste dumma spanskan göras....

Puss på er!

Sweet

Isabelle säger:

min cribba :D

Christoffer säger:

MEN ISABELLE! Måste du logga in nu? :( vil ju prata me dig men måste göra läxor o då måste jag ju välja dig :(


haha gullunge =)


Want you in my life

Du fortsätter förvåna mig. =) jag gillar att bli förvånad!

nu mitt folk ska jag bjuda på kärlek :        ♥

2 februari

skola idag ändå till 16.45. Inte kul. Men jag lyckades överleva dagen genom gott umgänge och chillerill lektioner =)

Ska kolla Prision Break ikväll, jag och Emil är trogna till serien. Det finns mycket däromkring att diskutera!

Pussiluss

Maskinsång

Har suttit och analyserat en dikt idag. Läst om författaren, Elmer Diktonius. Jag har verkligen svårt för att analysera och förstå sånt där, men idag... Jag vet inte. När jag började gräva lite djupare, när jag kände till lite mer. Det blev liksom så mycket intressantare, och jag blev nästan ivrig om att skriva ner mina tankar. Det fanns så mycket att säga, så mycket att spekulera omkring.
hoppas bara att det stämmer det jag säger också...  

Grattis mamma som fyller år idag! =) <3  Nu ska vi äta en fin middag!
 Mina sista ord blir:

Analysera mera!

RSS 2.0