Just nu...

... har jag en stor klump som tå, har jag inga byxor, funderar jag på hur jag ska göra med gympan imorn, tittar jag på tv, känner jag mig sugen på juice, pratar jag med gamla vänner på msn, skulle jag vilja slå ungjävlarna som bor över oss som springer runt i lägenheten vilket gör att det låter som någon tappar bowlingklot i golvet (vårat tak då alltså) hela tiden, är jag så trött att jag undrar vad som är fel med mig, skriver jag ett mail, kliar jag mig på benet och skriver i bloggen.

Och jag känner mig inte ett dugg stressad.

Jaha

Jag har typ brutit tån.


Skräck

De flesta som känner mig vet att jag blir så otroligt irriterad varje gång jag kollar på skräckfilm. Varför? Jo för att ALLA ALLTID ÄR SÅ JÄVLA KORKADE! Jag kan inte låta bli att undra vem som skulle göra si/si i verkligheten. Alltså seriöst, vem är så dum?

Som tex;  springa ifrån mördare med skyhöga klackar, gå ensam in i ett mörkt rum när man hör ljud/fotsteg, inte ta till något slags vapen när man är jagad, stå och titta på medans mördaren attackerar sin kompis utan att ens försöka hjälpa till, gå uppåt i trappor ist för ner, ropa "hallå, är det någon där?" när man är rädd och tror att någon befinner sig i huset, lita på vemsomhelst, gömma sig i garderober, när man har lyckats fly men så fort de kör en bil förbi så skriker man och viftar allt man har (det är självklart alltid mördaren i bilen), passar på att pussas och kramas och blablabla när man hittar sin tjej/kille och håller på i typ ett år innan man kommer på att "man kanske borde fly nu?", när man offrar sig fast man inte behöver ( typ, " jag stannar här och håller honom tillbaka ett tag, gå i förväg ni!" fastän alla faktiskt skulle kunna fly tsm), när man är typ 20 personer, men inte kommer på tanken att " vi är 19 personer mer än han, vi skulle kunna ta honom tsm om vi vill", när de bestämmer sig för att gå hem för att de inte tror att mördaren är intresserad av dom själva och när de bestämmer sig för att dela upp sig! Vad tror man händer då?!?! Seriöst, de är den mest korkade iden som någonsin har uppfunnits!

Lycka till att se skräckfilm med mig...

Smell it baby, smells like victory!

Jag har under de här två första skoldagarna för året, fått otroligt många förfrågningar om hur jag kan vara så brun! Många har undrat om jag varit utomlands t.o.m! ( AMAAAGAAAD I know!) Nu vet inte jag om det är så att mina vänner i skolan är ovanligt bleka, eller om det är så att mina vänner utanför skolan har alldeles för höga krav om vad som är brunt eller inte. (Jag är nämligen oftast ansedd som "den bleka" i gänget förstår ni.) Eller, så har jag, mot all förmodan och mot alla förväntningar, faktiskt fått en rejäl bränna i år! Det skulle ju inte sitta helt fel ;)  Tyvärr är det ju bara så att jag... liksom har... typ alltså... glömt bort att jag har en rygg om vi säger så..... Jag har, under hela sommaren, inte solat baksidan alls. Say what now?! Nej det är sant. Så det finns alltså en markant skillnad. En före och efter om man så vill... Jag föredrar nog efter om jag ska vara ärlig.

Men, jag blir i vilket fall otroligt glad så fort jag får höra att jag är brun, jag tror även att folk runtomkring mig förstår att jag nödvändigtsvis inte måste vara blek året om. Lite fint med förändring sådär. När min egen pappa tror att jag har ärvt hans "bränna-gener" så borde det ju ändå vara så att jag är brun, vad än mina utanför-skolan-kompisar tycker, eftersom min pappa blir brunare än någon annnan jag känner på somrarna!

Ja, det där var väl ett lagom långt inläggt om mina pigment?

       Jag och bror från i somras ( OBS, innan brännan! Mkt viktigt! ) Lite år man ju bjuda på, länge sen jag la upp bilder!


And so it begins

Kom hem från Emils landställe i tisdags, trött men glad! Vi hade det mysigt där borta och lyckades få lift till bussen, riktigt skönt, fastän jag redan var rejält blöt. Hade lika stor tur med vädret när vi skulle hem från Emil som när vi skulle hem från Felix alltså...  ;)

Skolan idag då, ganska lugn dag!  Och vi ska få små fadderbarn imorn... Muy interesante! Förhoppningsvis så skrämmer vi inte bort dom från skolan. Vi har planerat att lura dom ganska så rejält, men jag tror inte dom kommer att köpa det tyvärr, haha. Sen har vi lovat våra lärare att vara snälla mot dom, så vi får väl försöka...
 
Jag skulle kunna skriva så mycket roligare men jag känner mig inte så hängiven till den här bloggen. Kanske ska bli ändring på det?  För jag hatar faktiskt de här inläggen... Ja! Då var det bestämt, bättre inlägg på g! Om jag orkar förstås...

Puss på munnen ;)


Den där harry

Kom hem från Felix landställe igår, det var väldigt trevligt där även om inte allt gick som vi trodde.. 
Sov knappt alls under natten (kanske borde skriva morgonen?) så jag va lagom trött när jag kom hem. Och blöt. Och det hade läckt in i min väska dessutom, så alla saker var blöta också. Underbart. Men va faen, de är smällar man får ta ;)

Såg nya Harry Potter på bio nu ikväll, den var bra! Måste erkänna att jag gillar de där Harry Potter-filmerna... Haha. 
 
Och om allt blir som de skulle är det Emils landställe på söndag som gäller! =)

Nu har jag tråkat ut er allt för länge så nu ska jag sluta skriva. Puss

El stocko de la holmo

Har träffat fina ullis idag, vi hade planerat att sola och bada, men nej då ska det vara mulet. Men vi hade det roligt ändå, på vårat egna konstiga sätt.

Skärgården med gänget på söndag antagligen! Stannar i tre dagra typ. =)

Känns som om jag borde lägga ner bloggen,jag skriver varken ofta eller intressant. Men någon dag i framtiden kanske jag har något viktigt att skriva av mig och då är det ju ändå en trygghet att ha den här. Så den blir nog kvar. Tror jag. Kanske. Eller jo. Vi får se helt enkelt.

pussiluss


RSS 2.0