Tecnologic

Buy it, use it, break it, fix it,Trash it, change it, mail - upgrade it, Charge it, pawn it, zoom it, press it ,Snap it, work it, quick - erase it, Write it, cut it, paste it, save it ,Load it, check it, quick - rewrite it,Plug it, play it, burn it, rip it, Drag and drop it, zip - unzip it, Lock it, fill it, call it, find it, View it, code it, jam - unlock it

No funny business

Utvecklingssamtal idag, gick superbra och jag är bara nöjd =) Annars har det varit en vanlig skoldag, med allt vad det innebär (en del knasigheter alltså)! 
Jag har inte direkt värsta blogglusten, men jag känner nästan att jag måste skriva lite här då och då eftersom ni kikar in allt oftare! Så... it's for you guyyyys! Haha =)

Jag har lite pengaproblem känner jag. Har en massa planer som tyvärr kräver pengar. Och de pengar jag har just nu räcker kanske till en av grejerna bara.. Hmm. Hoppas att man åtminstonde kan få något sommarjobb!
Men nu är det snart påsklov och jag läääängtar verkligen, jag behöver ledigt, känner mig så trött på massa skolarbeten jämt! Och eftersom solen knapp visar sig så har jag ingen större andvändning av mina solglasögon än, det gör mig lite ledsen i ögat :'(


1:a april imrgon och jag känner på mig att någon kommer lura mig. Jag är ganska lättlurad och har två år i rad om jag inte minns fel, blivit lurad av en viss Karolina. I år är hon ju inte hemma, hon befinner sig i Kanada, så får se om någon annan lyckas lura mig. Trots allt lär det ju inte vara så svårt.


Jag är sexig. Om någon bjuder på sig själv är det jag, som alltid laddar upp de finaste bilderna jag kan hitta på mig själv!


 
 
we are fucking serious!   <3

Gamla tider

Kollade igenom lite gamla bilder, och hittade den här från sommaren 08 tror jag! Alltså när jag gick i nian om jag inte har helt fel...


Jag längst till vänster, sen Ulrika, Viktor, Misha och Cornelia från min gamla klass ;) Jag var uppenbarligen en glad och konstig person redan då. Det är väl ändå härligt!


Här var man också ganska speciell. Jag och Ulrika sommren 08, vi satt och spelade kort på mitt landställe (i gäststugan dåra, annars hade huset varit ganska litet right?) på kvällen. Can't read my pokerface.


Här gick man i åttan och hade sleepover hos Misha (han är det svarta rufset som sticker upp) Själv är jag inklämd i mitten, jag ser verkligen ut att ha det bekvämt!!! (alla är så småååååå!!! :O )


Jag och Ulrika gungar i en liten park, om jag inte minns fel är det Christoffer som gungar brevid oss. Det här är riktigt länge sen! Vi var små och busiga och åkte omkring på Cobbas moppe på sena kvällar. Stora munkjackor och jeans var modet för dessa varma vårkvällar. Haha =)

Nej

Nu får det faktiskt räcka med kyla! SOL NU!

I thought I was a fool for no one but mmm baby I'm a fool for you

Jag ska nog försöka ladda upp lite bilder till datorn. Jag har inte laddat upp bilder sen innan i julas. Jag är duktig på att ladda upp bilder.


Om ni har tur kanske det dyker upp några bilder här eftersom jag är så duktig och bra.

Hellre än potatis i en säck än en säck i en potatis

Vart tog solen vägen? Precis när jag har köpt mig ett par solglasögon visar sig solen inte alls! Jag går runt och fryser ständigt och det börjar bli frustrerande! Men, jag tror att så fort solen tittar fram kommer allting bli bättre. =)

Idag har jag och Simon kollat på Alladin, mogna som vi är ;)  Men gamla Disney-filmer lätt värda att kolla på, älskar dom!
Nu är det egentligen tänkt att jag ska göra ett hemprov och plugga lite historia, men jag känner mig ganska seg och anti-plugg för tillfället så skjuter nog upp det lite...

L8r!

Nothing Else Matters

So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
and nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours we live it our way
All these words I don't just say
and nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Everyday for us something new
Open mind for a different view
and nothing else matters

Jobb sökes

Någon som vill anställa mig? Jag behöver ett extrajobb och ställer upp på vad som helst. Ja-VAD SOM HELST!!!  Handla, striptease, posta brev, rulla ciggaretter, sopa mattor, skruva fast nya glödlampor, byta toarullar, damma böcker, you name it, jag ställer upp!!! ;)


Okej så jag är desperat. Behöver pengar! Det finns så mycket jag vill ha och göra, samtidigt som jag försöker spara och leva på endast studiebitraget. Im doomed!!! Ahhhh hjälp till människor, visa lite medmänsklighet!!!  

Annars har jag faktiskt lyckats hitta ett par solglasögon idag som passade relativt bra (jag passar verkligen inte i några solglasögon ever, så de här är typ ett mirakel)
Jag och Lina gick i stan en stund och jag mest suktade efter allt jag ville köpa. Men jag lyckades iaf kontrollera mig själv! Det är fan farligt att gå in i affärer. Om man inte ser sig för kommer man hem med en massa saker man inte hade tänkt köpa.

Nu ska jag nog leta fram lite glass från frysen. Pussen!

Kort skoldag!

Jag var helt borta igår, vet inte riktigt om jag var halvsjuk eller om jag bara var deppig och seg. Iaf så hade vi nationella i engelska b, taldelen. Det gick faktiskt väldigt bra trots att jag mådde ganska piss, fastän jag har ju aldrig riktigt haft svårt för engelska heller.

Sen mötte jag upp Cobba på t-banan och den snälla pojken följde med mig på bussen mot Simon =)  Åt där och åkte hem vid nio, och sen var det bara att sätta sig med svenskaboken för att läsa om romantiken.

Som vanligt slutade jag 11.20 idag, mötte upp Ullis i stan för en snabb fika, och nu är jag hemma. Vilken fin update ni fick om mitt liv nu! Bra jobbat Isabelle, tummen upp!


Gammal bild, med världens finaste hund som hette Skorpan. Jag har känt honom sen jag var riktigt liten, han tillhörde några nära vänner. Han dog nyss och det gör mig lite ledsen. Fastän han inte var min så gjorde han mig alltid glad, han såg ut som en gullig säl i ansiktet och hade så otroligt lena öron. Han var nog den snällaste hunden jag någonsin träffat dessutom <3


21 mars

Igårkväll var jag som sagt ute med Karro och en massa från hennes klass och deras kompisar, träffade några bekanta också, en person som jag inte träffat sen jag var åtta år och vi spelade in en serie ihop, helt jädra galet!
Men väldigt trevligt iaf, vi var på Hybris på Östermalmsstorg =)

Nu idag ska jag göra klart matten fastän jag känner verkligen inte för att göra den. Jag brukar vara ganska duktig på inlämningar och läxor, men nu känner jag verkligen att jag inte orkar anstränga mig.. Aja, life's a bitch!

Hursomhelst är det söndag och det snöar. Igen. Det gör ont ända in i själen. Typ. Jag klarar inte av mer vinter snart.

Ska bjuda på tre små bilder från igår som jag snott från Karros facebook (jag är så dålig på att ta med mig kameran och fota, det är därför jag alltid tar andras bilder haha) enjoy! ♥



'

Och jag lovar, jag har inte röda ögon egentligen!

Friday im in love

Ska hem till pojken idag och äta en mysig middag, och imorn blir det utgång med Karro och massa andra!
Skolan idag var helt otroligt tråkig, jag har en viss lärare som jag bara vill strypa så fort hon öppnar munnen. Hon är, för att enkelt uttrycka det, en idiot.

Men nu ska vi inte vara irriterade, det är ju trots allt fredag! =) pussen

Words only cause pain

Idag har vi inga lektioner alls, men en äcklig, stor matte-statistikuppgift som jag inte förstår någonting alls av. Man kan ju gå till skolan och jobba med den, men jag tror tyvärr inte att det hjälper mig. Jag kan inte koncentrera mig i skolan när det kommer till matte, och det finns typ bara två lärare som hjälper till, på jag vet inte hur många elever. I alla fall tror jag inte att jag tjänar någonting alls på att dra till skolan. Så jag sitter här hemma och försöker luska ut hur jag ska lyckas få G på den här uppgiften, utan att komma fram till något....

Annars är det tänkt att jag ska träffa Cobbakrom idag! Han slutar tydligen tidigt (för ovanlighetens skull) =)

Fast jag har ont i huvet nu och känner mig lite småkrasslig, så jag ska nog sova en stund... Matten får vänta... Haha!

Puss

Ytterligare en måndag med kyla

Vi hade stadsvandring idag och alla tyckte det var alldeles för kallt så vi smet hem. Iblanad är det faktiskt inte okej att skicka ut tonåringar i kylan i flera timmar,  för att gå runt i heeeela Stockholm typ, för att svara på frågor som vi inte ens kommer bli betygsatta på. Solen sken, javisst, men den värmde inte särskilt mycket!

Börjar bli lite förkyld igen... hoppas att våren kan skynda sig lite mer så jag slipper bli sjuk! Ge mig värme tack


Det är galet!

Sovit hos älsklingen, kom hem vid tre och var så oerheört duktig att jag skrev klart en hel uppsats!!! Nu måste jag bara plugga till historian, känner att jag inte har någon koll alls där...

Men imorgon kommer lite släktingar från Värmland hit, har inte träffat dom på flera år, så det ska bli väldigt roligt faktiskt! När jag var en liten plutt ville jag flytta upp dit till dom under en vecka eller två minns jag =)
Så ska jag försöka lära mig att härma deras dialekt! Jag älskar dialekter, det är så härligt att lyssna på haha. Och roligt att prata (om man lyckas med det alltså, jag är tyvärr otroligt dålig på dialekter)!  Sen är ju vissa dialekter charmigare än andra...
Har även släkt från Skelleftå som pratar väldigt snabbt med en såndär härlig dialekt, jag måste lära mig!!!

puss


Vårkänslor

Här hinner man ju inte skriva varje dag! Tyckte jag var ganska duktig där ett tag, skrev nått inlägg om dagen iaf. Men man har ju ett litet liv för sig själv också, och jag prioriterar inte direkt min blogg.

Veckan har bestått av lite allt möjligt, bra och dåligt. Hursomhelst får det fina vädret mig på väldigt bra humör och jag hoppas verkligen att all snö ska smälta bort fortfortfort! Jag kan inte sluta tänka på värme, sol och tunna vårplagg. Och att fika på uteserveringar. Sitta och försöka få lite färg i ansiktet på rasterna. Ha solglasögon (fast jag inte passar i några alls). Traska runt i lätta skor. Gå utanför dörren utan att frysa. Och att se gröna träd! Gud vad träden är så mycket finare med lite färg!

Imorgon har jag en liten sovmorgon till halv tio, sen blir det en ganska lång skoldag. Efter det ska jag antagligen hem till älsklingen och mysa. 

Puss♥

Inte glad

Vi var med klassen och såg Hamlet på statsteatern igår. Den var ganska bra, många kända skådespelare var med också.

Så har vi tydligen fått komp.ledigt nu imorse från teaterlektionen. Och ingen hade sagt något till mig och Olivia, så vi kommmer till skolan halv nio OCH INGEN ÄR DÄR! Vi blev väldigt väldigt sura, ibland suger vår skola på information. Och DUMMA KLASS som inte säger nått! Gaaaah! Bättring på er tack!
Tydligen hade våran lärare berättat om ledigheten när vi var på toa. Smart där. Varför informera alla liksom?

Vi har bara två lektioner idag, och eftersom ena var intställd så skulle inte nästa börja förren 12.35. Varken jag eller Olivia känner oss så taggade på att åka tillbaka till skolan för att gå på den... Och vi ville inte stanna i skolan i typ fyra timmar heller, så vi struntar helt enkelt i den!

Bara dålig start på dagen. Bläää.

Fin finare finast

Jag saknar min älskling =( ♥

I can teach you a thing or two

Jag har lite blandade känslor just nu. Oroar mig nog för mycket. Men i helgen ska ja ha det roligt no matter what.


Ulrika och jag!

 
gammal bild, minst ett år iaf..

tyvärr inte så gammal bild att jag kan skylla på det... Men som ni kanske har märkt lägger jag oftast ut..konstiga bilder, blir roligare så ellerhur?


Imorgon så ska vi äntligen ses! Mer än en månad sen, gaaalet! (bli inte sjuk nu! haha) Puss

Hej!

Vill/kommer köpa:

en kavaj
en svart väst
vårskor
kuvertväska
festklänningar
skinnjacka

skulle kunna fortsätta, frågan är bara hur mycket jag har råd med eftersom jag är en fattiglapp, och dessutom sparar pengar till i sommar ;) Listan är visserligen mycket längre, men bara jag sprider ut köpen lite varje månad så ska det nog gå... Nu ska vi vara positiva haha!

RSS 2.0