Friday night

Inga lektioner idag, har bara sprungit omkring och kollat på massa projektarbeten!

Planerna för kvällen blev lite krångliga, fest hit och fest dit och blablabla, så jag träffar Simon istället, kommer bli myyyys.

Imorn ska jag iaf "ut och klubba" (haha finns det något fulare att kalla det?!?! så hemskt) med Tina och Louise!

Men nu måste jag göra mig klar, vi hörs l8r. Puss

Flames to dust

Jag lyckades sova liiite för länge idag vilket resulterade i att jag kom typ 10 minuter sent. Men det gjorde mig ingenting, tyckte det var ganska skönt att slippa lektionen en stund haha...

Sen hade jag bara en lektion till, fast jag och Olivia var tvungna att gå upp till kafeterian efter vi slutat ändå. Dom där havrebollarna är beroendeframkallande! Lite konstig dag idag faktiskt, den känns nästan overklig... Men har haft det kul ändå, skrattat ganska mycket och det är ju alltid bra!

Nej nu ska jag försöka göra något vettigt. Typ... matteläxan eller nått...  

Äsch, who am I kiddi'n.  Vi vet ju allihopa att jag kommer hamna framför TV:n eller nått ändå :D

Fyller man 18 så gör man... Då är det okej att se ut såhär!
Puss

Söndag

Åkte med Karro till stan en snabbis idag, sen har ja läst ut nästan hela Candide av Voltaire, som vi ska läsa till svenskan.

Såhär på söndagskvällen kollar jag på Johan Falk... Finns inte så mycket bättre att göra känner jag. Puss


Lördag

Fick äntligen träffa Simon igår, och han hade finaste överraskningen! <3
Sen hade vi det bara mysigt hela kvällen, kom hem idag vid kanske halv tre... Så då passade jag och Louise på att göra toasts, prata och kolla film. Länge sen vi gjorde någonting tillsammans! =) 

Nu ska vi lägga upp bilder från min födelsedag, så jag kommer antagligen visa er några av dom senare!
Puss


Här var min fina utstyrsel till barnteatern, Jacquii var på bra humör! =) (Snodde bilden från Linas blogg!)

And it's all because of you

Bröjade 8.00 imorse så nu är jag helthelt slut! Min klass åkte till Hagsätra på sista lektionen för att ha en föreställning i Hagsätraskolan, där min mamma jobbar. Helt underbara ungar, tror det var mer än 80 barn som satt och skrattade och levde sig in i våra små berättelser. Man märkte verkligen att de uppskattade det.

Det är i såna tillfällen man älskar teater som mest (fastän vi har tjatat ut våra pjäser med att repa otroligt mycket och ha massa föreställningar)

Det var iaf väldigt härligt och man kunde ju inte låta bli att le åt alla söta barns kommentarer.

Puss


Fan vad lätt att vara efterklok

Jag ser framemot helgen tror jag.


Karro fyller 18 idag!

Grattis Karolina, nu när vi båda är 18 så kör vi! =D <3

Jacquii skickade en massa bilder igår till min mail, så jag tänkte att jag skulle dela med mig lite av min vardag och mina fina vänner från klassen. Enjoy!










sådär, det är jag, olivia, jacquii och lina!
Pusss

Världens bästa födelsedag!

Igår fyllde jag ju 18år! :D :D D: D: 
 
Var i skolan på dagen, min finfina klass sjöng och grattade mig ordentligt! Sen hann jag bara hem och duscha och äta innan jag skulle åka hem till min syster Camilla, där vi hade förfest. Det var riktigt trevligt, och så härligt folk. Tack alla som kom! :D  Vid elva hoppade vi på tunnelbanan och drog till en klubb i skanstull! Alla var på jättebra humör och vi dansade och skrattade hela kvällen! Behövde inte köpa en enda drink själv heller eftersom alla var så gulliga och bjöd mig dagen till ära!
Stannade till dom stängde klubben, gick och fyllekäkade på Mcdonalds, och jag var hemma runt halv fem.

Idag ska vi fira mig här hemma med familjen, det blir god mat, tårta och paket! Den här helgen är nog den bästa på länge måste jag säga!

Tack för alla gratulationer på facebook, alla fina sms som har flödat in hela dagen igår och tack alla fina människor som igår gjorde min 18-årsdag till en kväll jag sent kommer glömma!

Puss <333

Beautiful disaster

Har egentligen inget jag känner för att skriva här idag. Finns egentligen mycket att berätta. Men ibland behöver man ha tankarna för sig själv, och det är precis vad jag tänker ha.  Men puss på er sålänge♥

Plötsligt händer det, eller för att vara mer exakt, på fredag händer det!

Skolan till halv två idag, älskar att få sluta tidigt iaf någon dag i veckan!
Åkte hem lite snabbt och åt, sen var det bara att åka in till söder. Jag mötte upp Karro och vi hämtade våra resarverade biljetter!  Så jag, Karro och Ulrika var och tittade på New moon, helt okej film. Jag är inte ett sånt där twilight-freak (som det tydligen finns många av). Men filmen var väl bra, men inget speciellt.... Och så snygg är inte Edward. Inte den där andra killen heller, tror han hette Jacob. Förstod faktiskt inte varför dom skulle gå omkring utan tröjor hela tiden, om inte för att visa hur snygga dom var. Jag tyckte mest det var konstig.

Men nu ska jag inte sitta här och gnälla om att jag har fått sett rejäla muskler i två timmar, jag kanske borde bli helt tokig och besatt av filmerna istället. Jag menar, det är ju ändå muskler med i filmen, så hur dålig kan den vara? haha.

Fredag kommer bli perfekt. Puss


Sista dagen på lovet

Var hemma hos Emil igår med gänget, och vaknade halv ett idag. Tack för det Isabelle! Nu kommer jag inte kunna somna ikväll,  vilket innebär att jag kommer vara hur trött som helst imorgon och sova mig igenom den allra första, hemskaste skoldagen. Yippie! =D

Idag har jag lyckats krossa ett ägg över hela spisen så det rann hela vägen över ugnen och ner på golvet. Sen tog det mig kanske en kvart att torka upp äcklet som bara låg där kallt och blött. Jag använde troligtsvis en hel pappersrulle. Sen hade det lyckats börja stelna också, eftersom jag redan hade ett annat ägg i stekpannan och var tvungen att fixa klart det innan jag kunde börja torka upp. Just lovely.
Det är faktiskt helt sjukt hur mycket "ägg" ett ägg innehåller. Vi snackar enorma mängder nu alltså. Tur bara att jag var ensam hemma när det hände, annars hade jag nog aldrig fått laga mat själv igen. Det var ingen vacker syn.

Nu ska jag försöka göra saker utan att klanta till det. Puss! 


2 månader idag <33

Det är en vecka till jag fyller 18. EN VECKA!!! Helt sjukt.  
Emil och Karro var här nyss och hämtade alla Harry Potter filmer. Kände mig som största tönten som har alla här hemma på DVD. Menmen, dom lånade ju allihopa så dom är väl lika mycket töntar dom ;)
Ikväll får vi se vad som händer, vi skulle kanske försöka få ihop gänget och det är ju alltid mysigt!

Och Simon, det är två månader idag! Och du är inte hemma! Buhu =(    haha <3

puss <3

Try to feel the beat

En lite lättare syn på saker och ting gör allting lättare. Inte så konstigt kanske?

Jag borde verkligen sola. Jag är blek. Det är vinter. Som Emil så fint sa nångång "Isabelle, om du trillar i snön kommer ingen hitta dig". Snällt.
Men nu är Olivia megabrun och antagligen kommer Simon också vara det när han kommer hem. Vilket innebär att jag kommer se ännu vitare ut. Jag får väl umgås mer med Emil, vi bleka människor måste hålla ihop!!!

Det var allt från denna kväll, bjuder på en bild på mig och Cobba från typ i åttan. Pöss


Klockan elva en onsdagskväll

Hade en jättemysig dag med Karro idag, vi promenerade, pratade en massa och satte oss en stund på donken och drack varm choklad. Men jag var fullt redo för det iskalla vädret, tro inget annat! Jag hade på mig; långkalsonger, jeans, t-shirt, fleecetröja, halsduk, tjock mössa, min stora, varma jacka och vantar! (inga underkläder dock)
Jag önskar nästan att jag hade fotat migsjälv innan jag gick ut, det måste ha varit en rolig syn.
Tror att det faktiskt var så att Karros första ord när vi sågs var något i stil med att jag var väl förberedd på storm.
Och skor! Jag glömde skriva skor! Och strumpor! Det hade jag förstås också på mig! (fortfarande inga underkläder dock)


Nu sitter jag däremot i en mysig pyjamas och ska ha en hemmakväll för migsjälv. Alla börjar ju skolan imorn utom jag (wiee!) så folk är tråkiga ikväll.

Over and out.

Hey this fire is burning us up

Jag längar till i sommar så otroligt mycket. Jag och Ulrika ska ha bästa resan och jag ska bortbortbort!

Jag skulle vilja vara borta nu faktiskt. <3

Calculation

Bläääääääääää


Jag är inte glad just nu.

It's like forgetting the words to your favoritesong

Regina Spector... så bra!

Nytt år, det kommer bli underbart. Och ja, jag vet. Alla säger det, men jag vet att det kommer bli det. För jag kommer göra det underbart. Och fastän allt inte är perfekt just nu och allting inte är så lätt så kommer det fixa sig tillslut. För det måste det. Måste.

  Två-tre år gammal bild, gamla tider 





Ett kallt Stockholm

Igår var jag hemma hos Tinafina som nyss har flyttat hemmifrån. Hon har det fått det väldigt mysigt, och jag börjar bli riktigt sugen på att flytta själv... Fast det är ju ett tag kvar innan det ens är en möjlighet.
Mitt rum är dessutom så litet att jag typ får klaustrofobi av att vara där inne med stängd dörr. Haha okej så farligt är det inte, men jag skulle verkligen kunna behöva lite mer utrymme, känns lite tråkigt att nästan aldrig kunna ha folk hemma hos mig. (det är inte bara för mitt rum är litet utan också för att när hela familjen är hemma är det inte kul någonstans att vara här. Fem personer i en liten lägenhet, ni kan ju föreställa er. Så ska man sitta inne i mitt lilla krypin och hoppas att luften inte tar slut. Det blir trångt och mycket ljud överallt ifrån, så då föredrar jag att vara hemma hos någon annan...)

Idag hade jag tänkt shoppa lite, men vaknade sent och sitter fortfarande i morgonrock utan att orka lufta på rumpan. En segdag hemma kanske inte sitter så fel ändå.

Fått lite mail från Simon på fb också, är lite avundsjuk på att han är i varma Australien och jag sitter i iskalla förorten. Men han kommer väl hem snart så får se fram emot det. =) <3

Nu är det bara två veckor till jag fyller 18, jag är taggad! Tror att jag kommer få en riktigt lyckad födelsedag, med familjen och fina vänner.

Puss

2010 kommer bli underbart!

Vi var hos Johannes på nyår, åt middag och hade det trevligt som fan ;)  haha, sen drog vi ut på tolvslaget, och efter det drog vi hem till Henke som hade fest! Riktigt lyckat nyår, tack alla fina!

Ska bjuda på lite bilder som jag har snott från johannes!

 

Sådär, dom får duga. pusss

Nyår



Efter tolvslaget, snodde från nåns facebook ;)  

RSS 2.0