Banan till frukost

Försov mig lite imorse så det blev ingen fukost hemma. Sitter i biblioteket och skriver en guide om Visby och äter en banan som jag hann ta med mig!

Känner mig lite grinig, säkert bara för att jag började åtta idag...

Men det åskade igår och jag gillade det haha, ibland passar åska bara så himla bra. Det har funnits en lite konstig stämning hela den här veckan, svårt att förklara det här... men åskan passade väldigt bra in iaf ;)

Okej så nu skriver jag bara massa om ingeting och jag skyller på brist på sömn! Im out of here! Byeeeeee


Nuda veritas

Amicus verus est rara avis

Nationella

Nationella i engelska b idag då, gick väl ganska bra men man vet ju aldrig hur dom bedömer riktigt!

Imorn har vi matteprov och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra det med! Sen är det Valborg!


Some sexy shit! Hahha.  Nä men seriöst, de är nog dags att ladda in en massa bilder nu! Pössen

Galet

TRÖTT. Jag somnade, seriöst somnade, på vår historielärares lektion. Tyvärr är han sämst på att lära ut och ingen orkar lyssna för han är som ett levande sömnpiller. Iaf, när jag låg där över bänken och sov så börjar Olivia skriva på ordet "tönt" i min nacke(uppfinningsrikt, jag vet), men kommer bara till T och Ö innan jag vaknar. När hon och Lina sen ska fota för att visa mig (det är lite svårt att kolla sigsjälv i nacken upptäckte jag), så har det blivit till ett R. Alltså, inget T och inget Ö, bara ett R. Hur creepy är inte det??!  Seriöst, räcker det inte med att det spökar här hemma, måste det spöka på min kropp också? Vad beyder det?!? Jag kan komma på massa läskigt =(

Annars då? Har ätit kebab till lunch och lyckats spilla på mina ljusa byxor. Ja men det är sånt jag gör bara! En stor, fin fläck!

Sen har jag råkat svara på en killes sms som jag försöker undvika. (Jag hade inte lagt till hans nummer så jag råkade fråga vem det var.) Jag och Olivia har nu kommit fram till att vi kommer träffa på honom ganska ofta... Dammit.

Och Olivia smsade mig nyss och sa att hon glömde gå av på sin station med tuben för att hon var för upptagen med att smsa. Vi är nog lika klumpiga tänker jag ibland =)

Nästan besöksrekord igår också! Wihooo! haha. puss


Åhh Amy!

Jag har visst lovat ett jätteinlägg!
Ni kan iaf få ett mittimellaninlägg!

I fredags hade Emil och Felix fest för dom fyllde 18, och i lördags firade vi Olivia som fyllde 18! =D Skitgalen kväll och jag var död på söndagen. I måndags hade vi som tur var studiedag så jag kunde sova ut!

Idag började jag nio och slutade 11.20. Jag och Ollebolle drog till Medis för att jag skulle lämna tillbaka en bok som jag hade lånat, och hon skulle byta kedjan på ett armband. Aja, iaf, jag har lämnat tillbaka boken 15 dagar sent om jag inte minns fel, och eftersom jag är 18 år nu så måste jag stå för det jag har gjort (satingen)! Så det kommer säkert hem en faktura här inom kort med en summa pengar jag är skyldig biblioteket. Sånt är alltid lika trevligt att lägga massa pengar på!

Sen satte vi oss i solen och åt glass, efter den här terminen kommer det gå snabbare för mig att rulla till skolan än att åka t-bana, för jag och Olivia har blivit riktiga gottegrisar som bara köper något varje dag. Men då spar jag iaf ihop pengar på att slippa köpa SL-kort! =D

Nu måste jag få den där jobbiga gympaläxan helt klar. Jag förstår inte hur min lärare kan förvänta sig att jag ska kunna skriva ett styrkepass för 10 veckor? Har hon sett mig? Det är inte direkt som att mina tröjor går sönder för att jag är så muskelös...

Titta, det blev väl ganska lagom det där? Cred till dom som orkade läsa hela ;) puss♥

Oj då

Jätteinlägget kommer lite senare, ha tålamod!

Don't just stand there and watch me fall

Dålig uppdatering, javisst!

Har haft ganska mycket nu, men imorn ska jag nog fan skriva värsta jätteinlägget bara för er skull! Javisst!

I skolan

Sitter i biblioteket nu och ska egentligen skriva en diktanalys, men jag känner mig inte så sugen. Idag fyller iaf finaste farmor 88 år, så ikväll ska jag hem till farmor och farfar och krama henne!

Nu ska vi tydligen samlas i klassrummet så jag får väl skriva lite senare.  Puss

Lördag

Min helg började med att jag och Lina åkte hem till Olivia och skrev klart vår projektplan. Det blev ganska mycket skratt och sen middag hos henne. Senare på kvällen åkte jag hem till Simon och sov över där. Min mobil dog på vägen dit så alla fick höra av sig till hans mobil ist, haha.  =)
Idag då, så mötte jag upp Louise och Henrik och åkte in till stan. Jag köpte bara en ring för jag försöker hålla hårt i mina pengar...

Planerna för ikväll är lite osäkra. Antingen kan jag gå hem till Madde, eller hem till Henrik, eller så är jag bara hemma. Vi får se, jag och Louise lär iaf göra något tillsammans.

Puss


down boy

Sovmoron idag, riktigt skönt! Men trots det så somnade jag nästan på sista lektionen... Börjar undra om jag är på väg att bli riktigt sjuk eller om de bara är pollenallergin?

Min syster kommer (förhoppninsvis) snart läga upp en massa roliga bilder, tills dess blir det lite tråkigt.  Har lagt upp nästan alla mina galna bilder redan!!!
Eller okej, jag ska inte ljuga. Jag vågar helt enkelt inte lägga ut som andra för då kommer jag skrämma er. Helt ärligt.

Puss

Vårigt väder trasiga kläder

Det har varit en ganska fin dag idag. Förutom att jag var otroligt trött imorse! Men hade teater, min och Ramins dialog börjar äntligen sitta litegrann. Sen under raste gick jag, Olivia och Lina och köpte lösgodis. Vi planerade att sätta oss i solen på skolgården, men alla bänkar var såklart upptagna. Så fort solen kommer fram springer alla St: Eriks elever ut och sätter sig och solar förstår ni. Men, vi hämtade nåra stolar från vårt så kallade klubbrum, vi är allt finurliga! Så jag, Olivia, Lina och John fick nästan VIP platser ;)

Vår historia-lektion blev helt galen. Jag (och en del andra) kunde verkligen inte sluta skratta. Ni vet, sådär som det kan bli ibland. En massa roliga kommentarer som missförstods ovs... Ibland undrar jag om vi verkligen bara är typ 17 i klassen, för det låter som 500. Men vissa är väl högljuddare än andra också haha...

När jag kom hem såg jag att pappa hade köpt päron. Jag tyckte dom såg så himla goda ut att jag tänka att jag skulle prova äta ett och se om jag fortfarande var allergisk. ( Jag är smart, jag vet)  Det var jag tydligen. Min mun började klia och mina läppar svullnade (och inte på ett snyggt "fylligaläpppar" sätt).  Jag ska nog inte äta några fler päron på ett tag...

puss

Tisdag

Jag slutar om 10 minuter och är så otroligt trött att jag nästan funderar på att gå hem och lägga mig. Men bara nästan.
Om min syster någon gång lägger upp lite roliga festbilder så ska jag dela med mig av dom till er! Fast dom kommer med en varning, det är inte vackert... jag gillar nämligen att göra miner på bilder. Det säger nog det mesta. Puss

Good job

Det var ett mestadels fint lov, nu har skolan börjat igen och det känns inte helt hemskt.
Fikade med söta Olivia efter skolan också, det var jättemysigt!

Har ingen direkt skrivlust just nu, så vi hörs lite senare. Puss♥

svåra beslut ehemehem

Min pojkvän gick härifrån för ett litet tag sen, vi hade jättemysigt igår och åt middag på ett ställe på söder! Och jag lyckades klippa honom!! Det blev faktiskt ganska bra, jag är nog lite stolt hihi...
Så sov han över här och nu sitter jag alldeles ensam. Han övergav mig. Buhu. Nej då, men jag ska nog rensa lite här hemma idag, det behövs...

Frågan nu är om jag ska med på Emmabodafestivalen med några kompisar. Det stora problemet är egentligen pengar, om jag nu inte får nått sommmarjobb. Jag ska ju dessutom utomlands med en kompis, så jag måste räkna ut vad jag har, hur mycket jag kommer tjäna och sådär... Om man ändå vore rik....  =)

pussen




Folköl och mariekex

Jag har lugnaste lovet, det är så himla skönt! Var med Simon igår och vi gick upp först vid två idag, så dagen försvann liksom lite idag. Sen började jag må riktigt konstigt, blev yr och skakig, fast nu verkar det ha försvunnit skönt nog.

Imorgon ska jag klippa Simon. Det lär bli intressant... Jag har aldrig klippt någon förut och ger inga som helst garantier. Så Simon, om du ser ut som ett missfoster i håret sen får du inte skylla på mig! (Fast hoppas att jag inte skrämmer dig nu för jag vill gärna prova klippa hihi).  Sen ska vi iväg på middag i stan, kommer bli riktigt mysigt, för vi firar 5 månader imorn (wihooo!) !!!

Men ett helt lov utan fest kan vi ju inte ha, på lördag är det fest med hatt-tema som gäller! Det kommer vara jag och 25åringarna. Haha oldies. Pensionärer! Nej då, dom är faktiskt väldigt trevliga och roliga, man märker knappt att dom snart kommer ha en trettioårskris, jag lovar.

Vad elak jag är. Haha. Men man måste få retas lite ibland =)


Tisdag och påsklov

Jag har inte gjort så himla mycket än på lovet, har varit med älskling, träffade Ulrika igår och det var kul, vi ses så sällan!

Men idag skiner solen och snön som kom igår och gjorde mig ledsen är borta! (det mesta iaf). Jag skulle helst vilja kunna packa ner en filt, nån rolig tjejtidning, en flaska med vatten och en handduk i en väska, sätta på mig solglasögonen och bikinin, och springa ner till en härlig strand där jag kan ligga och sola hela dan tills det bränner på kroppen, och sedan ta det första sommardoppet. Lääängtar. Men jag antar att våren duger än så länge, den kalla vintern är ju slut nu! (och om den kommer tillbaka den här månaden kommer jag ignorera den och låtsas som om det är vår ändå)

  
Jag och min fina mamma förra sommaren =)
Pusss


Påsk 2010

Trots lite tråkigheter så har den här påskaftonen varit otroligt mysig och rolig! En massa släktingar kom hit och det är inte så ofta vi ses allihopa, speciellt inte vid påsk! Dom åkte hem nyss och jag tror jag blir hemma ikväll fastän det snackas mycket om utgång. Påskafton är ju ändå en afton, man kan ju gå ut alla andra helger om man vill ist, det är inte så ofta jag är hemma med familjen längre.  =)

Annars har jag varit och shoppat med min ena syster idag, kom hem med en skitsnygg kavaj och en fodralklänning. Jag tyckte verkligen det var svårt att inte köpa allt fint man hittar (ska ju försöka spara och så), men jag var duktig och tänkte efter innan jag köpte något. Fast kavajen var ändå lite av ett impulsköp... haha.

Nu ska jag gräva lite i min godispåse, det är ju bara påsk en gång om året!!! Puss ♥

sweet

  my sugerpies

What goes around comes around

Jag vill att sommarlovet ska vara här nu. Påsklov är underbart, men jag behöver sommarlovet. Och allt som jag ska göra då.

Ibland räcker verkligheten helt enkelt inte till.

RSS 2.0