Valborg

Det blir grillning med gänget, snart dags att gå... =)
Imorn är det filminspelning hela dan som gäller, sen konsert och sen blir det natt-tåg! Vi hörs efter helgen, puss på mig!


Underbara

Oh vad det gick bra igår, alla har blivit så otroligt duktiga! Jag har en liten men härlig klass! =)  Och urgulliga Sandra L gav mig en jättefin ros! Såna saker gör en så glad! Jag vet att jag är dålig på att visa min uppskattnig och visa hur glad jag blir av sånt, men det ska ni veta att jag är!

Slutade tolv idag (woho, komp.ledigt äger!)  Nu sitter jag här och finular på hur kvällen kommer se ut. Vi har grillning, fest och möjligtsvis vara hemma och packa&sova. Tycker nog att de första alternativen låter mer lockande....

Trevlig valborg!

29/4

Ledig idag, riktigt skönt! Ska snart börja göra mig klar bara, för att åka till skolan och ha föreställning med monologerna! Ska nog bli kul, faktiskt. Om inte annat går ju pengarna till en bra sak, så folk kommer ju inte helt i onödan! Hahah.

Börjar fundera på hur det blir på fredag. Ska egentligen vara statist med hela klassen för en grej, men ska på en konsert med Karro på kvällen, som var bestämt redan innan. Då är det ju inte säkert att vi hinner filma klart innan jag måste gå. Jag får nog maila och fråga om man kan få gå lite tidigare. Måste åka en ganska bra bit också....

Nu ska jag börja plocka ihop allt som ska med för kvällen! Ni är välkomna förbi! Puss hej!

Bild på större delen av klassen! De flesta ska vara med och visa sina monologer ikväll! OBS; Dockan till vänster föreställer Max som var bortrest vid tillfället. Mohaha

FAN!

Jag råkade radera HELA min inkorg.... Där försvann alla fina sms =(   Ni får ta och skicka nya så jag har något att le åt!
puss

Ingenting

Jag ska göra någonting
jag ska slå er med häpnad
Gå över en gräns
Jag ska bryta mig ut

Livet leker och det gör jag med

Idag har jag varit på jättebra humör!  Tyvärr började jag bli yr runt 11 och det sitter fortfarande kvar... Det är en så sjuk känsla, känns som jag ska svimma, jag darrar och jag mår illa. Men ändå är det här en bra dag! Undvek dock att gå och simma med Karro som vi brukar, vill inte drunkna... Haha.

Förövrigt är det monologföreställning imorn, jag är faktiskt inte så nervös... Iaf är jag ledig hela dagen och behöver komma till skolan först fem, en timme innan föreställningen börjar!

Nej men gott folk, känns som något bra är på g nu! Låt oss hoppas att jag har rätt =)

Kent

De jävlarna tog oss
en efter en
De ljög och bedrog oss
med sanningen
De jävlarna tog min älskling där
Från krönet av kullen kan jag se
min förlorade värld


Du har tänkt allt som sagts om mig
Du kan tro allt du hört om mig
Du kan ställa frågor om sanningen
Finns det en eller finns det tusen?
Svara rakt från hjärtat nu
Ditt medlidande kan jag va utan
Om det här ska vara allt vi hann
Så håll mig hårt,
håll mig älskling nu


Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår



så fina texter... <3


Söndag

JAG GICK VIDARE!  
  neej gick ni på den lätta? haha suckers.
Nej men jag och Sandra hade skitkul, förutom den milslånga kön, att behöva gå upp vid fyra, och att det var förseningar och omtagningar typ 5000 år!  Fick se några underbara butcracks och trängas med svettiga män. Haha nej så hemskt var det faktisk inte! Det jobbigaste var att man blev så kissnödig! Alla som skulle söka bokstavligen protesterade när dom inte släppte in oss i tid. Vi fick fina ramsor som; " Släpp oss in, vi vill kissa! "  ungefär.  =)
Jag verkade inte vara helt usel iaf, för dom sa: Det här är en väldigt svår låt (fighter) och du gjorde den mycket bra!  Dom ville att vi skulle komma tillbaka nästa år.... Tror inte de haha.

Kom hem kanske lite innan 16.00 sen tror jag, och vid 18.00 åkte jag till Karro. Observera, jag var helt slut, sov 4 timmar natten innan.  Efter klädbyte drog vi vidare till Emil där vi mötte upp folk, och sen drog vi hem till Felix för födelsedags-fekke. Grabbarna fick de godaste tårtbitarna, jag tror verkligen dom upskattade det. De fick nämligen en varsin specialare ;)
Var hemma hos Karro runt två, halv tre, och vi var så trötta att vi somnade nästan direkt. 

Och nu sitter jag här, hungrig, dödstrött och med benvärk (efter att ha stått och köat mellan halv sex och halv tolv i lördags...) Så måste jag skriva ett arbeta om Kenya.
 Great, jag känner mig otroligt taggad.

GAAAAAAAAAAAAH

IDOOOOOOOOOOOOOOOOL!

Oh come on!

Okej folk, vi har ett allvarligt samhällsproblem.

Jag älskar när folk luktar gott och fräscht. Men bara när man luktar lagom gott och fräscht! Det är faktsikt inte mysigt när man hamnar brevid någon som har så mycket parfym eller aftershave att man knappt kan andas in annat en kemikalierna! Vissa har så otroligt mycket att man nästan undrar dom använder en hel flaska/burk varje dag!
De luktar så mycket att man kan känna det på en mils avstånd, de luktar så mycket att det börjar lukta illa!

Så alltså, snälla människor, lukta gott i alla ära, men lukta lagom gott!  Puss

23/4

Reklam är så sjukt dåligt. Om man ser på tv i typ en timme, hinner man minst se två reklampauser. Det är nästan deprimerande så dåliga de är. Vad har hänt? När började folk tro att töntiga, sliskiga och och allmänt JÄÄÄÄTTTEEEtråkiga reklamer säljer? Eller dubbade reklamer? Hur tänkte man där liksom?  "JAG VET, vi gör en jätte-töntig reklam och sen sänder vi den i alla länder i dubbade versioner med de skummaste rösterna vi kan hitta!"   Fattar bara inte.

Jaja, skola idag som alltid. Hade genrep på monologerna, och alla har blivit så sjukt mycket bättre! Jag får lite panik för jag gillar inte min egen monolog alls....

Ska iväg till teatern snart, så ska bara försöka få i mig lite mat först! Puss


Onsdag

Min uppdatering är bäst. De små och tråkiga inläggen från skolan är de bästa med hela bloggen tror jag.

I alla fall. Jag fullkomligt ser svenska tonårs-skådisar var jag än går. Så sent som igår blev jag indragen på audition där han som spelar Tzatziki var! Han sökte visserligen inte, men han typ filma och hjälpte till tror jag... ( för övrigt var det en väääääldigt snygg kille där också, i brist på annat roligt att berätta)
Jag minns inte vad som har hänt typ de senaste dagarna inser jag nu.... Dags att börja oroa sig?

Helgen verkar bli alldeles perfekt än så länge, vi får väl se om något hinner ändras på två dagar dock... Så blir de pannkakor till middag! Life is good. 

over and out.


Skolan

Sitter i datorsalen och jobbar om Kenya. Det är ganska boring. Nu börjar vi så jag ska gå. Puss hej!

pray for the weekend baby

Helgen har varit skööön!  I fredags blev det en chill-kväll hemma med film och chips, de är riktigt härligt emellanåt! Sen i lördags blev det överraskingsfest och skläktmiddag för min kära farmor som fyller 87 år idag! Hon är så gullig min lilla farmor.
Och idag då, kom Ulrika över hit för en massa skitsnack och planering av resor utomlands tillsammans! =)

Det kan faktiskt bli så att jag lägger in några fina bilder senare från helgen...  Om jag orkar alltså.

Over and out!

Roligt

Chattar med Karro just nu, planerar lite ( eller planerar så gott vi kan) inför vårat uppspel! Det är en barnpjäs vi sätter upp, och eftersom min mamma perfekt nog jobbar på fritids, så kan vi bjuda in dom barnen! Verkar kunna bli uppåt iaf en 250 barn, det blir mer än en föreställning det! Det var liksom lite av det perfekta läget, bara nu vi kan hitta ett datum som passar alla....

Något att se fram emot, bara jag kan dunka in de där replikerna så man kan släppa loss lite mer på scenen! Blir så lätt att man fastnar i att läsa och glömmer bort att spela. Äsch, de kommer bli rooooligt. Kanske måste vi alla ta en dag ledigt från skolan, inte mig emot.....


puss!

Red Hot Chili Peppers



Så bra så bra så bra.... KOM TILL SVERIGE IGEN!!!!   

Måste tillägga, vissa killar har ett sånt där leende som man bara smälter av!!! Underbart! Synd bara att det inte finns fler. =)  Puss!

Gött

Måste bara säga..... Förlåt alla medmänniskor. Jag var så trött idag att jag knappt orkade öppna munnen. Inte ens för att gäspa. Men en dag utan mitt skitsnack kanske inte gör så mycket? =P

Nu, lite piggare, försöker jag komma på något att blogga om. De är knepigt de där. Hatar egentligen att skriva inlägg om vad jag har gjort under dagen, verkar lite meningslöst? Men det blir lätt så ändå, när tankarna flyger runt i skallen på en och inte riktigt lyckas fokusera på en sak att skriva om.  Fick förslag att jag skulle lägga upp STORA bilder på mig själv på bloggen idag också, men de är ju inte heller så kul. Jag får lite känslan av "hej titta vad snygg jag är". Inget budskap jag känner att jag måste förmedla. Men vi får väl se, jag kanske kan hitta någon intressant bild nångång så folk blir nöjda! De är bara så jobbigt att ladda upp nya bilder.... Mest för att jag är så lat. Haha. Jaja, nu rullade tankarna vidare där som ni såg. Så jag ska sluta. Vi hörs när jag har skrivlust!  

Over and out.

Lovet är slut

Så var det skola igen. Lovet bokstavligen flög iväg! Jag hann iaf med att träffa mina vänner, shoppa, gå på audition, njuta av solen och fira påsk på landet! Det var så himla skönt. Jag älskar lov, och det här lovet kom verkligen precis när jag behövde det som mest. Men några dagar till hade ju inte direkt skadat.....

Hade gympa idag också, första lektionen (jag vet, jippie, verkligen). Vi hoppade höjdhopp och tro det eller ej, men jag hoppade 1.45m!  Oh yes, it is true. (om det nu inte var något fel på de där måttet, men isf är det inte mitt fel och därför tänker jag säga det som alla sa.) Alltså, 1.45m! Höjdhopp kanske är min grej. Vem vill inte spendera sina dagar med att hoppa över en pinne och landa på en matta liksom?

Jag tänker inte be om ursäkt för detta väldigt tråkiga inlägg, om ni har läst hela utan att hitta något ni tyckte om.....Well life's a bitch, deal with it.     Pusshej!

Idiot

Drar till landet imorn, kommer hem på måndag. Ha en bra påsk!


Today is not my day

Jag gillar inte den här dagen. Ingen egentlig anledning, jag är bara väldig anti den här dagen den här månaden just i år. Alla är så sega, så dryga och tråkiga. Ursäkta mitt lilla utbrott här, men någonstans måste man ju få skriva av sig.  Känner mig deppig. Det är inte särskilt varmt ute, fastän det såg så ut. Och alla är jobbiga. Jobbiga människor är jobbiga att vara runtomkring. Alla tänker bara på sig själva. Hela tiden. Varför?  Jag gör det ganska ofta jag med. Men jag hatar att tänka på det. Vill inte vara en sån som bara tänker på sig själv. Usch. Ingen annan verkar bry sig så mycket. Allt är bra så länge det handlar om dom själva. Bra för dom, antar jag. Och jag hatar att jag får så dåligt samvete för allt. För saker som inte har med mig att göra. Dåligt samvete för andras skull. Att få dåligt samvete för att jag inte kan göra något åt allt, och sen dåligt samvete för att tänka att jag kan ändå inte göra något, det är inte mitt problem. Måste jag vara så jobbig? Kan jag inte bara inte bry mig om någonting? Vara känslokall. Bara bry mig om mig själv. En dag? Nej.  

Måste jag låta som om jag är världens snällaste människa som bara bryr mig om andra? När jag vet att det inte är så?
Allt är jobbigt idag. Grov pms? Nej. Men ändå. Någonting stämmer inte just nu. Så alla som känner för att vara irriterande eller onödigt krävande, undvik mig idag. Today is not my day.


Tisdag väl?

Jahapp, så idag var det audition! Mötte upp Sandra och hennes kompis och drog dit. Gick helt okej iaf, men man vet ju aldrig på sånt där. Dom säger ju till alla att det var bra ;)    När jag kom ut och det var Sandras tur så satt det två killar där som också skulle provspela. Och den ena måste ha varit han från "livet enligt rosa" ! Jag har aldrig sett filmen, men jag har sett reklamen som gick hela förra sommaren( tror jag?)   Nu ska jag hitta en bild, vänta 2 sek....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 JAPP! Det var han!!! Freddy Åsblom.  Visste väl att jag kände igen honom! =)  (visst valde jag den coolaste bilden? hahah)

Mötte upp gänget i stan senare+Morgan och andra killar som jag inte minns vad dom hette... haha
Ikväll blir det kanske grillning med vännerna, hoppas det inte blir kallare bara!

Puss!

Pure infatuation

Det är farligt när solen kommer fram och Isabelle har pengar. Jag börjar med att tänka på lite saker jag vill köpa, som skulle sitta fint till sommaren. Sen, så köper jag dem sakerna. Plus en massa impulsköp. Även om jag inte handlar mycket varje gång, så blir den sammanlagda summan inte bra... Pengarna rullar iväg. Men de hör väl till våren antar jag. Iaf för min del =)     Har sett ett härligt linne på H&M som ska inkasseras. Det är väldigt billigt. Kan ju inte skada att köpa det? Är ju trots allt bara ett linne...  Hihi.

Tränat på pjäsen idag, audition imorn. Bläääää jag får lite ångest. Har den där lilla känslan i magen som säger att jag på något sätt kommer göra bort mig. Tur att jag kommer ha Sandra med mig åtminstone =)

Kvällen är osäker, nämdes något om Albins place. Vi får väl se. Nu ska jag äta kakor och bli fet.  Puss hej!




Great

Haft en bra helg än så länge! Var i stan igår med Louise, hittade däremot inget... Men på kvällen drog jag till Johannes där Karro, Emil,Albin och Christoffer var. En mysig chillkväll, passade mig ganska bra =)
Idag var det stan med Karro som gällde, och jag hittade en supersöt sommarklänning! Längtar tills man kan använda den.

Sen ringde de från en casting idag, och jag ska komma och provspela för en roll på tisdag. Mycket spännande och mycket nervöst! Låt oss hoppas på det bästa, jag är ju väldigt bra på att göra bort mig... Ska försöka undvika det den här gången =)
   vår för ett år sedan ungefär, björns trädgård, några ur min gamla klass och jag lika glad som vanligt ;)

Imorn är det teater hela dagen som står på shemat!    Over and out!

Oh yeah

Tänkte att ni skulle få se min nya tröja som jag hade på mig idag! Me gusta mucho ;) 

 mamma i bakgrunden... fråga mig inte vad hon gör =)    
  och såhär såg mitt ansikte ut.

Nu var jag väl ändå snäll? Två bilder på samma dag. Puss på mig


Solig Fredag

Man blir så mycket gladare när solen lyser varmt! =)  Plus att jag har lov nu! Underbart, jag ska spendera dagarna väl... Hihi. Slutade så tidigt idag( som varje fredag, tolv!!!) så kanske ska dra ut på en promenad eller nått nu när det fortfarande är ljust och soligt... Mycket svårt beslut. Närå.

Har inget kuligt att skriva så det får räcka för idag! Puss o kram, mina få, men åh så lojala läsare. ♥

RSS 2.0